کد خبر: 116529
A

محمدصادق جوادی حصار: بازسازی اصلاح طلبان دو روزه به نتیجه نمی‌رسد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بازسازی جریان اصلاحات چیزی نیست که دو روزه به نتیجه برسد. اصلاح طلبان در حال مطالعه و بررسی هستند. بخشی از آن باید به حوزه مدیران اجرایی و بخشی باید به حوزه احزاب، بخشی به حوزه روشنفکران و تئوری پردازان جریان اصلاحی و منتقد اجتماعی منتقل شود.

محمدصادق جوادی حصار: بازسازی اصلاح طلبان دو روزه به نتیجه نمی‌رسد

به گزارش دیده بان ایران، «محمدصادق جوادی حصار»، سیاستمدار اصلاح طلب، در خصوص برگ برنده اصلاح طلبان در شرایط فعلی اظهار کرد: برگ برنده اصلاح طلبان این است که در شرایط کنونی کشور چیزی به نام آنها رقم نمی‌خورد یعنی در حوزه های مدیریتی، اقتصاد، سیاست و فرهنگ و قوه قضائیه مقننه و مجریه همه یکدست هستند.

او افزود: اصلاح طلبان فرصت دارند برای اینکه توانایی ها خود را بازنگری و بازسازی کنند؛ برگ برنده آنها این است که از دولت و قدرت بیرون هستند.

جوادی حصار در خصوص بازسازی جریان اصلاحات متذکر شد: این مسائل چیزی نیست که دو روزه به نتیجه برسد. اصلاح طلبان در حال مطالعه و بررسی هستند. بخشی از آن باید به حوزه مدیران اجرایی و بخشی باید به حوزه احزاب، بخشی به حوزه روشنفکران و تئوری پردازان جریان اصلاحی و منتقد اجتماعی منتقل شود. اینها مطالعات گسترده ای را می طلبد و به این سرعت اصلا امکان ندارد که به نتیجه برسیم باید حداقل یکسال کار ببرد. کمتر از یکسال اگر نتیجه اعلام کنند به معنای این است که فقط رفع تکلیف کرده اند.

او در خصوص شرایط اصلاح طلبان در یکدستی حاکمیت عنوان کرد: سکوت و انتقاد کردن در این شرایط هر دو با هم خوب است. در یک جایی سکوت کردن و کار را واگذار کردن و در یک جایی هم اگر مورد مشورت قرار گرفتند، مشاوره انتقادی دادن هر دو می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

جوادی حصار درباره اقدام اصلاح طلبان از نظر تشکیلاتی متذکر شد: بدون تردید با یک سری از ریزش ها و خیزش ها در حوزه اصلاح طلبی مواجه خواهیم بود. ضرورت های نوین، اقتضائات جدید و امکانات تازه در دسترس قرار گرفته در حوزه های مختلف می تواند به اصلاح طلبان تکلیف های جدید ارائه بدهد که با توجه به این تکالیف وظیفه خود را انجام دهند.

او تصریح کرد: من فکر می کنم باید خویش پردازی، خود انتقادی، بازسازی و تواناسازی خود و از همه مهمتر ایجاد یک رابطه عمیق و دقیق و مستحکم با بدنه اجتماعی اصلاح طلبان شکل بگیرد. در این ادوار متاسفانه بدنه با رئوس اصلاح طلبی اتصال محکمی نداشتند و می توانستند به سرعت تحت تاثیر اخبار و اطلاعات ناصحیح قرار بگیرند و مطالباتی که در حوزه اصلاح طلبی یا محقق شدنی نبود یا امکان تحقق کم بود را به مطالبات اصلی اصلاح طلبان تبدیل کردند و بعد نتیجه جز یاس و شکست و ناامیدی برای اصلاح طلبان نبود. /برنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر