کد خبر: 116610
A

نوری قزلجه: توصیه صبوری به مردم در ماجرای واکسن معنی ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مردم الان بیشتر از گرانی‌ها و موضوعات معیشتی گله‌مند هستند، به ویژه در مورد واکسن که یکی از کارهای ضروری و فوری است و توصیه به صبوری در خصوص این موضوعات خیلی مفهوم ندارد؛ چراکه مردم همانطور که از دولت هم وعده گرفتند و شنیدند، انتظار دارند که این‌ها زودتر سامان پیدا کند.

نوری قزلجه: توصیه صبوری به مردم در ماجرای واکسن معنی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد درخصوص این مساله که «دولت با وعده‌ حل مشکلات به مردم وارد عرصه شد و کار را برعهده گرفت و اکنون حامیان و اعضای دولت مردم را به صبوری توصیه می‌کنند»، گفت: دولت برنامه‌هایی که ارائه کرده بود در سه تیپ بود؛ نخست برنامه‌های کوتاه‌مدت آنی و فوری که شامل برنامه‌های ضروری با اثربخشی در زمان کوتاه‌ می‌شد، دوم برنامه‌های میان‌مدت و سوم برنامه‌های بلندمدت. این‌ها سه نوع برنامه‌ای بود که دولت ارائه کرد.

وی ادامه داد: طبیعتا آنچه که امروز مورد انتظار مردم است آن قسمت اول برنامه‌هاست که از نظر دولت هم فوری محسوب می‌شدند و مردم انتظار دارند که آن‌ها برطرف شود وگرنه این انتظار وجود ندارد که مثلا دولت در عرض یک ماه رشد اقتصادی ۲-۳ را درصد بهبود بدهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح این برنامه‌های ضروری و آنی، اظهار داشت: بعضی از اقدامات مانند تقویت نظارت‌ها، کنترل بازار و تعیین تکلیف مذاکرات مربوط به احیای برجام و تصمیم‌های دیگری که به نوعی فوری تلقی شوند و نتایج این‌ها هم به سرعت حاصل شود به ویژه در خصوص کنترل قیمت‌ها، نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار مورد انتظار مردم است.

وی افزود: مردم الان بیشتر از گرانی‌ها و موضوعات معیشتی گله‌مند هستند، به ویژه در مورد واکسن که یکی از کارهای ضروری و فوری است و توصیه به صبوری در خصوص این موضوعات خیلی مفهوم ندارد؛ چراکه مردم همانطور که از دولت هم وعده گرفتند و شنیدند، انتظار دارند که این‌ها زودتر سامان پیدا کند.

نوری ادامه داد: اما خب برنامه‌های بلندمدت طبیعی است که زمان‌بر است و حتما مردم هم درخواستی نسبت به آن‌ها ندارند اما مباحث معیشتی و همینطور مساله واکسیناسیون از جمله ضروریات است که مردم آن را مطالبه می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درخصوص واردات واکسن و مباحثی که درخصوص نوع واکسن‌ها وجود دارد، اظهار داشت: من اطلاعی از جزئیات مقدار واردات و یا اسامی و نوع واکسن‌ها ندارم اما به نظر من هر نوعی از واکسن که امکان واردات آن وجود دارد و درصدی از ایمنی را می‌تواند برای مردم ایجاد کند، بدون درنظر گرفتن اسم آن باید وارد شود تا شاهد کنترل وضعیت بیماری و از همه مهم‌تر کاهش نرخ فوتی‌های کرونا شود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر