کد خبر: 116617
A

درخواست حزب جمهوریت برای مجوز تجمع حمایتی از مردم افغانستان

حزب جمهوریت ایران اسلامی در راستای حمایت از جبهه مقاومت افغانستان و مقابله با افراطی گری در منطقه تقاضای صدور مجوز تجمع از وزارت کشور کرده است. این درخواست پس از بررسی های کارشناسی در دفتر سیاسی حزب جمهوریت مطرح شده و با امضای دبیرکل حزب به وزیر کشور ارسال شده است.

درخواست حزب جمهوریت برای مجوز تجمع حمایتی از مردم افغانستان

به گزارش دیده بان ایران، متن نامه ارسالی این حزب به وزارت کشور از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران سردار بزرگوار آقای احمد وحیدی زید توفیقه

با اهداء سلام، عرض تسلیت ایام صفر المظفر و تبریک انتصاب حضرتعالی و آرزوی موفقیت شما در انجام رسالت ملی و دینی؛

 قال الله تعالی: « و مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین من الرجال و النساء و الولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذا القریة الظالم اهلها » و قال رسول الله (ص): « من سمع منادیاً ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم » .

به حکم آیه شریفه و روایت نبوی (ص) هیچ فرد و گروه مسلمان و هیچ حکومت مردمی و دینی نمی تواند در برابر ظلم و جنایتی که ظرف نیم قرن اخیر بر ملت مظلوم و بی پناه افغانستان از سوی قدرتهای شرقی و غربی و عوامل و دست نشانده های آنان وارد شده، ساکت و بی تفاوت بماند و جمهوری اسلامی ایران به اقتضاء این وظیفه الهی و نیز صراحت قانون اساسی در اصل ٣ بند ١٦ و اصل ١٥٢ و ١٥٤ یعنی «دفاع از حقوق همه مسلمانان ، حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان و حمایت از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان » به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، لبنان، یمن و عراق، مبادرت ورزیده است.

در انجام این رسالت تاریخی لازم است فعال و مبتکر بود و از هر گونه بی تفاوتی، انفعال و یک سونگری پرهیز کرد. در حوادث اخیر افغانستان بدون شک خروج شتابانه نیروهای امریکایی و همپیمانان آنان نه از سر ضعف و ذلت، بلکه با برنامه ریزی و توافق های متقابل با طالبان بوده است. چنان که بی تردید در ماهیت، اندیشه، اخلاق، ایده و آرمان طالبان دیروز، هیچگونه تفاوتی به وجود نیامده و اعتماد به اظهارات تاکتیکی و توافقی آنها نهایت ساده لوحی است.
پر واضح است که حاکمیت مطلق طالبان به معنای اتصال زنجیره محاصره جمهوری اسلامی از پاکستان تا عربستان و ارتجاع منطقه بلکه به نوعی زمینه ساز حضور رژیم صهیونیستی است. مردم ستمدیده افغانستان، بویژه نخبگان، آگاهان و آزادی خواهان که خود را در اسارت توطئه استکبار شرق و غرب و عامل آن ها به نام اسلام و امارت اسلامی می بینند، به ویژه جبهه مقاومت پنجشیر ، همواره چشم به راه مدعیان عدالت خواهی و ظلم ستیزی، خاصه مردم و مسئولان ایران می باشند، بدیهی است حمایت از آن مظلومان قرن اخیر به مفهوم مداخله مستقیم در امور داخلی کشورشان نیست که در اصل ١٥٤ ممنوع شده است.
حزب جمهوریت ایران اسلامی، پس از بررسی همه جانبه و پیشنهاد دفتر سیاسی درصدد است با فراخوان احزاب ، گروه ها، فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی طبق اصل٢٧ قانون اساسی و ماده ١٣ احزاب به منظور بررسی، تبادل نظر و تحلیلی جامع و بی طرفانه پیرامون وضعیت اخیر افغانستان و حمایت از مردم مظلوم آن کشور در یکی از روزهای هفته آتی ( ٣١-٢٧ شهریور ) و در مقابل مجلس شورای اسلامی یا وزارت کشور یا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با حفظ تمامی قوانین و مقررات و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تجمعی برگزار کند . مستدعی است دستور فرمایید وفق بند ٦ ماده ١١ و بند خ ماده ١٣ قانون احزاب نسبت به صدور مجوز قانونی در اسرع وقت اقدام شود.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی
رسول منتجب نیا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر