کد خبر: 11662
A
تابش در دیدار با وزیر امور خارجه آلبانی عنوان کرد

تاکید بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی و پارلمانی بین ایران و آلبانی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلبانی گفت: تشکیل گروه دوستی پارلمانی آلبانی در مجلس شورای اسلامی نشانه‌ای از علاقه‌مندی پارلمان ایران به توسعه روابط با آلبانی است.

تاکید بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی و پارلمانی بین ایران و آلبانی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛به نقل از خانه ملت، محمدرضا تابش رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلبانی عصر امروز (25 دی‌ماه) با دیتمیر بوشاتی وزیر امور خارجه آلبانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا تابش در این دیدار از سفر وزیر امور خارجه آلبانی به‌عنوان یکی از مقامات بلندپایه این کشور به ایران ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد و گفت: این سفر موجب تحکیم و تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه روابط فرهنگی و پارلمانی شود.

تابش با بیان اینکه مناسبات پارلمانی بخش مهمی از روابط فی‌مابین است، بیان کرد: گسترش همکاری پارلمانی می‌تواند فضای نوینی فراروی دو کشور بگشاید و به تفاهم متقابل، آشنایی و شناخت مواضع طرفین در زمینه‌های مختلف کمک شایانی می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلبانی  ادامه داد: تشکیل گروه دوستی پارلمانی آلبانی در مجلس شورای اسلامی نشانه‌ای از علاقه‌مندی پارلمان ایران به توسعه روابط با آلبانی است.

امیدوارم روابط ایران و آلبانی بعد از توافق هسته‌ای گسترش یابد

وزیر امور خارجه آلبانی با بیان اینکه حضور در ایران افتخاری برای وی و کشورش محسوب می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم که روابط دو کشور بعد از توافق هسته‌ای بیش‌ازپیش گسترش یابد و در ادامه اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی دو کشور عامل مؤثر در تعامل فی‌مابین باشد.

بوشاتی ضمن اشاره به توافق برجام خواهان گسترش روابط دو کشور شد و انتخابات آتی پارلمانی کشورش را افق جدیدی برای ایجاد مناسبات بهتر قلمداد کرد.

در این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی: آقایان فرمند، آقا اسدی و نگهبان سلامی نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر