کد خبر: 116692
A

رحیمی جهان آبادی: توجه به شرق در عرصه سیاست خارجی کشورمان مغفول مانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش آمریکایی ها برای ایجاد جهان تک قطبی با شکست مواجه شده است بر این اساس بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ایجاد پیمان های منطقه ای حرکت کردند تا توازن ایجاد شود.

رحیمی جهان آبادی: توجه به شرق در عرصه سیاست خارجی کشورمان مغفول مانده است

به گزارش دیده بان ایران؛ «جلیل رحیمی جهان آبادی»، نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس، در رابطه با لزوم عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: سازمان همکاری شانگهای از جمله پیمان های قدرتمند آسیا در حوزه اقتصادی، امنیتی و سیاسی است. پیمان سازمان شانگهای زمینه خوبی برای همکاری های منطقه ای برای کشور ایجاد می کند. 

او ادامه داد: دو عضو دایم شورای امنیت اعم از روسیه و چین در این پیمان حضور دارند که سطح این پیمان را افزایش می دهد. تلاش آمریکایی ها برای ایجاد جهان تک قطبی با شکست مواجه شده است بر این اساس بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ایجاد پیمان های منطقه ای حرکت کردند تا توازن ایجاد شود.

رحیمی جهان ابادی گفت: توجه به شرق در عرصه سیاست خارجی کشورمان مدتی مغفول مانده بود، اکنون می توانیم از فشارهای غرب بکاهیم و به تبادل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بپردازیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ایران دارای ظرفیت های عظیم انرژی و اقتصادی در جهان اسلام و منطقه است و حضور کشورمان برای اعضای پیمان قابل اهمیت است. /برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر