کد خبر: 116825
A
رسانه روسی:

هیچ چیز نمی‌تواند روابط مسکو-تل‌آویو را تضعیف کند

به گمان یک روزنامه‌نگار روس، نه پرونده ایران و نه مسائل سوریه و فلسطین هیچ یک نمی‌توانند از گرمی روابط وزرای خارجه روسیه و اسرائیل بکاهند.

هیچ چیز نمی‌تواند روابط مسکو-تل‌آویو را تضعیف کند

به گزارش دیده بان ایران؛  به گمان یک روزنامه‌نگار روس، نه پرونده ایران و نه مسائل سوریه و فلسطین هیچ یک نمی‌توانند از گرمی روابط وزرای خارجه روسیه و اسرائیل بکاهند.

 

ماریانا بلینکایا در یادداشتی که در نشریه روسی کامرسانت منتشر شده نوشته است، رابطه حسنه وزرای خارجه روسیه و اسرائیل را هیچ چیز نمی‌تواند بر هم زند.

 

 

به عقیده این نویسنده، از اولین دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با همتای اسرائیلی خود یائیر لاپید چنین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که پیش‌بینی‌ها در مورد تغییر رویه روسیه بعد از روی کار آمدن دولت جدید در اسرائیل مبالغه‌آمیز بوده و در طول این دیدار حتی یک کلمه هم بیان نشد که نشان دهد روسیه حملات اسرائیل در سوریه را محکوم می‌کند.

 

او می‌نویسد، ما حتی چیزی مغایر آن را برداشت کرده و شاهد بودیم که وزیر روس تاکید کرد اجازه نخواهد داد سوریه به بهانه‌ای برای حمله به اسرائیل یا هر طرف دیگری تبدیل شود و این مساله در مورد هر طرفی صدق می‌کند.

 

به زعم نویسنده، با این حال، این گفته بدان معنا نیست که مسکو در صورت نیاز چارچوب و دامنه فعالیت اسرائیل را در سوریه محدود نکند، گرچه دیپلمات‌های روس تاکید می‌کنند که هیچ تغییری در روابط با اسرائیل به وجود نیامده است.

 

بهترین مثال برای تفاهم متقابل سخنانی است که در مورد کشمکش فلسطینی اسرائیلی بیان می‌شود؛ مسکو همچنان آمادگی خود را برای برقراری تماس بین ۲ طرف در چارچوب روابط دوجانبه یا در قالب کمیته چهارگانه بین‌المللی اعلام کرده است.

 

با این حال اسرائیل بیش از آنکه در فکر مذاکره با فلسطینیان بر سر آینده سیاسی باشد در تلاش است تا جنگ جدیدی در نگیرد.

 

در آستانه سفر لاپید به مسکو درگیری‌ها بین فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی از سر گرفته شد، علت این درگیری جدید هم فرار اسرای فلسطین از زندانی در شمال «فلسطین اشغالی» بود.

 

هرچند موجی از همدردی و حمایت با اسرای فلسطینی به راه افتاده است اما این مساله هم جایی در نشست مطبوعاتی‌ای که در مسکو برگزار شد پیدا نکرد و صرفاً ۲ طرف بر روابط دوجانبه تمرکز کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر