کد خبر: 117219
A

جابه جایی مسافران اربعین با ایلیوشین نظامی حاشیه ساز شد/FILM

طی ساعات گذشته فیلمی از یک هواپیما منتشر شد که در توضیحات آن ادعا شده افرادی که گفته میشود زائران اربعین هستند در کابین آن به صورت دو طبقه به عراق سفر می‌کنند. پروازی مجوز رسمی برای آن وجود ندارد. این ایلیوشین نظامی حامل مسافران اربعین توسط یک نهاد نظامی هماهنگ شده بود

جابه جایی مسافران اربعین با ایلیوشین نظامی حاشیه ساز شد/FILM

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طی ساعات گذشته فیلمی از یک هواپیما منتشر شد که در توضیحات آن ادعا شده افرادی که گفته میشود زائران اربعین هستند در کابین آن به صورت دو طبقه به عراق سفر می‌کنند. پروازی که مجوز رسمی برای آن وجود ندارد.این ایلیوشین نظامی حامل مسافران اربعین توسط یک نهاد نظامی هماهنگ شده بود 

در ساعات گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که فردی که پشت دوربین حضور دارد در حال تصویربرداری از شیوه عجیب نشستن مسافران در هواپیمای ایلوشین است. زائران در این پرواز نه تنها با تراکم بسیار بالا کنار هم نشسته‌اند بلکه نزدیک به سقف هواپیما جایی تعبیه شده است که دیگر مسافران هم در طبقه به اصطلاح دوم مستقر شوند!

ایسنا مدعی شده؛ این هواپیما نظامی بوده و مجوزی بابت این پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نشده است و مشخص نیست که با کدام مجوز این حجم از زائران را به کربلا می‌برد؟ نکته عجیب‌تر اینکه بسیاری از این مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و بدون ماسک و در نزدیک‌ترین فاصله با یکدیگر نشسته‌اند در حالی که در همه پروازهای مسافری در دنیا با وجود شرط واکسیناسیون و تست منفی PCR همه باید در کابین هواپیما از ماسک استفاده کنند.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری این کلیپ را تایید و  اعلام کرد که هواپیماهای نظامی مانند این هواپیما نیازی به اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند اما اگر بخواهند پروازی غیر نظامی انجام دهند باید مجوز آن را دریافت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر