کد خبر: 117243
A

دادستان کل کشور: بالای ۴ میلیون پرونده قضایی در سال تشکیل می‌شود

دادستان کل کشور گفت: شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور رشد پیدا کرده و تجارب بسیار ارزشمندی را به دست آوردند و بار دستگاه قضایی را کاهش دادند و بالای ۴ میلیون پرونده در سال تشکیل می‌شود.

دادستان کل کشور: بالای ۴ میلیون پرونده قضایی در سال تشکیل می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌‌الاسلام منتظری در حاشیه بازدید از مجتمع شورای حل اختلاف منطقه ۱۰، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب در حوزه رسیدگی به دعاوی مردم تشکیل شورای حل اختلاف است. 

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور رشد پیدا کرده و تجارب بسیار ارزشمندی را به دست آوردند و بار دستگاه قضایی را کاهش دادند و بالای ۴ میلیون پرونده در سال تشکیل می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: از سویی دیگر شوراهای حل اختلاف برای مردم هم برکاتی به همراه دارد، بالای ۵۰ درصد از دعاوی، منتهی به صلح و سازش می‌شود.

وی تأکید کرد: شورای حل اختلاف در سراسر کشور رشد خوبی داشت اما متناسب با این رشد، مسئولان امر نتوانستند نیازهای ابتدایی شورای حل اختلاف را تأمین کنند؛ امیدواریم با کمک مجلس و دولت محترم این مساله ساماندهی شود.

منتظری ادامه داد: بخشی از مشکلات موجود در لایحه‌‌ای که در مجلس است، ذکر شده است. امیدواریم مجلس نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشد چون این قانون شامل همه مردم می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: باید بستر بهبود کار را از لحاظ اعتبارات و بودجه فراهم کنیم. خدمت رساندن به مردم هزینه دارد و این هزینه را نظام باید در نظر بگیرد. رشد شورای حل اختلاف یک رشد سریع و خوب بوده و متناسب با این رشد ما نتوانستیم بستر را فراهم کنیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر