کد خبر: 117308
A

پادشاه عربستان: تلاش برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ضروری است

«سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان طی سخنرانی مجازی خود در هفتاد و ششمین دوره نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که «ایران کشوری همسایه است و پادشاهی عربی سعودی امیدوار است مذاکرات با آن به ایجاد روابط منجر شود».

پادشاه عربستان: تلاش برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ضروری است

به گزارش دیده بان ایران؛ «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان طی سخنرانی مجازی خود در هفتاد و ششمین دوره نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که «ایران کشوری همسایه است و پادشاهی عربی سعودی امیدوار است مذاکرات با آن به ایجاد روابط منجر شود».

وی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که تلاش برای ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای ضرورت دارد.

ملک سلمان همچنین «بر اهمیت عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد».

وی با ادعای این‌که «سیاست خارجی عربستان سعودی بر حمایت از گفت‌وگوها برای تحقق صلح مبتنی است»، گفت که ریاض به حاکمیت ملی همه کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها احترام می‌گذارد».

ملک سلمان همچنین مدعی شد که «طرح ابتکار سعودی که برای برقرای صلح در یمن ارائه شده راهکاری برای پایان دادن به جنگ در این کشور است».

وی همچنین گفت که «صلح، گزینه‌‌ای استراتژیک برای منطقه خاورمیانه است».

سلمان بن عبدالعزیز در ادامه مدعی شد: «پادشاهی عربی سعودی به مبارزه با افکار افراط‌گرایانه ادامه می‌دهد».

وی در رابطه با بحران سد رنسانس، گفت که «سیاست خارجی پادشاهی عربی سعودی مبتنی بر حمایت از گفت‌وگو برای برقراری صلح است و در این راستا راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سد رنسانس که تضمین‌کننده حقوق مصر و سودان باشد را تأیید می‌کند».

پادشاه سعودی در این سخنرانی «بر اهمیت هم‌افزایی تلاش‌ها برای مقابله با تاثیرات تغییرات آب و هوایی تأکید کرد و گفت که ریاض در این راستا طرح‌های ابتکار سعودی سبز و خاورمیانه سبز را ارائه داده است».

وی در پایان گفت: «پادشاهی عربی سعودی از تلاش‌های جهانی برای مقابله با پیامدهای ناشی از بحران پاندمی کرونا حمایت کرده و در این راستا متعهد به تقدیم کمک‌های بشردوستانه به کشورهای نیازمند است و تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار کمک برای مقابله با کرونا تقدیم کرده است»./ العربیه

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر