کد خبر: 117318
A

جزییات ساخت یک شهر نظامی زیرزمینی اسرائیل در امارات

الجزیره فاش کرد که یک شهر نظامی زیرزمینی اسرائیلی-اماراتی در قلمرو امارات در حاشیه خلیج فارس وجود دارد. یکی از کارمندان اطلاعاتی امارات در این خصوص به الجزیره فاش کرد که وزارت جنگ اسرائیل از سال 2019 همزمان با «پیمان ابراهیم» که با واسطه گری ترامپ و دامادش کوشنر بسته شد؛ طرف اسرائیلی، اقدام به ایجاد یک پایگاه نظامی محرمانه در داخل امارات طبق یک توافق سری با محمد بن زاید کرده است.

جزییات ساخت یک شهر نظامی زیرزمینی اسرائیل در امارات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ الجزیره فاش کرد که یک شهر نظامی زیرزمینی اسرائیلی-اماراتی در قلمرو امارات در حاشیه خلیج فارس وجود دارد. یکی از کارمندان اطلاعاتی امارات در این خصوص به الجزیره فاش کرد که وزارت جنگ اسرائیل از سال 2019 همزمان با «پیمان ابراهیم» که با  واسطه گری ترامپ و دامادش کوشنر بسته شد؛  طرف اسرائیلی، اقدام به ایجاد یک پایگاه نظامی محرمانه در داخل امارات طبق یک توافق سری با محمد بن زاید کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  دولت حاکم بر امارات که از زمان امضای توافق عادی‌سازی با تل‌آویو درحال عادی سازی و برقرار روابط امنیتی با سرویس های جاسوسی و نظامی اسرائیل است.

بیش از یک سال قبل(۲۵ شهریور ۱۳۹۹) امارات به همراه بحرین در کاخ سفید و بعد از تکاپوهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق ایالات متحده روابط پنهانی خود را پس از سالهای طولانی علنی کرده و از امضای «توافق ابراهیم» خبر داد.

در گزارش‌ الجزیره ادعا شده است بالاترین تکنیک‌های زیربنایی در این شهر نظامی جهت مواجهه با تهدیدات به کار رفته و از آنجایی که عمق آن 330 متر زیر زمین است هیچ حمله موشکی قادر به تخریب آن نیست. همچنین تجهیزات نظامی آن با پوشش شرکت‌های تجاری و ترانزیت مختلف و به نام محموله‌های صنعتی وارد امارات می‌شوند.

وبسایت امارات لیکس نیز افشا کرد که بن زاید همچنین درخواست امضای مجموعه‌ای از توافق‌های نظامی با اسرائیل را مطرح کرده که از جمله آنها می توان به ایجاد اردوگاه‌های امنیتی در دبی و ابوظبی اشاره کرد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر