کد خبر: 117542
A
دیده بان ایران:

«رضا گلپور» از زندان اوین آزاد شد/ عکس

رضا گلپور چمرکوهی نویسنده کتاب شنود اشباح و زندانی امنیتی، روزگذشته از زندان اوین آزاد شد.

«رضا گلپور» از زندان اوین آزاد شد/ عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ رضا گلپور چمرکوهی نویسنده کتاب شنود اشباح و زندانی امنیتی، روزگذشته شنبه ۳ مهرماه، از زندان اوین آزاد شد. آزادی آقای گلپور پس از تحمل بیش از ۴ سال و ۸ ماه حبس و به دنبال قبول اعاده دادرسی و صدور حکم برائت از سوی دیوان عالی کشور، صورت گرفته است.

برادر او با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود گفته است که آزادی وی در پی تبرئه شدن از اتهامات مطروحه در پرونده اش از سوی دیوان عالی کشور صورت گرفته است. رضا گلپور نزدیک به ۵ سال از این حکم را بدون مرخصی سپری کرده است.

رضا گلپور در بهمن‌ماه سال ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در مردادماه ۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات “جاسوسی برای دولت متخاصم، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و نگهداری مهمات (فشنگ) جنگی” مورد محاکمه قرار گرفت و به ۲۸ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای گلپور نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر از اتهام جاسوسی تبرئه و از بابت اتهام “همکاری با دولت اسرائیل” افزون بر اتهامات پیشین مورد محاکمه قرار گرفت. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا بود.

رضا گلپور چمرکوهی، متولد ۱۳۵۶ است، او را به نام نویسنده کتاب شنود اشباح می‌شناسند که سال ٨١ توسط انتشارات کلیدر منتشر شده و فحوای آن ایراد اتهام جاسوسی به چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر