کد خبر: 117560
A

۶۰۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی با ارسال پیامک ابلاغیه قضایی در البرز

سرپرست پلیس فتا البرز از انهدام باند حرفه ای کلاهبرداران اینترنتی که با ارسال پیامک ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان این استان کرده بودند، خبر داد.

۶۰۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی با ارسال پیامک ابلاغیه قضایی در البرز

به گزارش سایت دیده بان ایران پایگاه خبری پلیس نوشت؛ سرپرست پلیس فتا البرز از انهدام باند حرفه ای کلاهبرداران اینترنتی که با ارسال پیامک ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان این استان کرده بودند، خبر داد.

 سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز مبلغ قابل توجهی از حساب یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا البرز قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مالباخته پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه قضائی وارد لینک ارسال شده از سوی کلاهبرداران شده و اطلاعات حساب نامبرده از این طریق به سرقت رفته است.

جلیلیان با بیان اینکه مالباختگان پس از ورود به درگاه جعلی ساخته شده توسط کلاهبرداران بدافزاری وارد تلفن همراه آنها شده و پیامک جعلی قضائی به مخاطبان آنها نیز ارسال می شد، گفت : علی رغم اینکه متهمان پس از فیشینگ اقدام به پولشویی و جابجایی مکرر وجوه در کارت های اجاره ای می کردند، اما ماموران پلیس فتا پس از چندین روز اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی سه نفر از کلاهبرداران شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از چندین روز اقدام اطلاعاتی در نهایت مخفیگاه متهمان در شهرستان شهرقدس استان تهران شناسایی شد و بلافاصله با هماهنگی قضائی، مأموران به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه سه متهم را دستگیر کردند.

جلیلیان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان و همچنین اقلام و تجهیزاتی از قبیل تلفن‌همراه و کامپیوتری که کلاهبرداران از طریق آن اقدام به ارسال پیامک جعلی می‌کردند کشف شد.

سرپرست پلیس فتا استان بیان داشت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر