کد خبر: 117651
A

نماینده مجلس: بزودی لایحه‌ جهاد سازندگی به مجلس می‌آید

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنم که دولت در روزهای آینده لایحه‌ای در این زمینه به مجلس بفرست و به احتمال زیاد همانگونه که اشاره کردم این لایحه به تایید نمایندگان خواهد رسید.

نماینده مجلس: بزودی لایحه‌ جهاد سازندگی به مجلس می‌آید

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالله ایزدپناه، نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در خصوص احیای مجدد جهاد سازندگی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای پیشبرد و حل مشکلات در کشور 2 نهاد مقدس به‌نام‌های «جهاد سازندگی» و «سپاه پاسداران» تشکیل شد. بدون اغراق در آن برهه زمانی این نهادها منشا خیر و برکت‌ برای جمهوری اسلامی ایران شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، درباره نقش جهاد در حوزه سازندگی و آبادانی روستاها، خاطر نشان کرد: حذف جهاد سازندگی، اشتباه بزرگی بود. به نظر من نباید جهاد سازندگی با وزارت جهاد کشاورزی ادغام می‌شد چراکه بعد از یکی شدن این دو نهاد ثمرات آن کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه محرومان از ابتدا با این تصمیم مخالف بودند، تشریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت ابراهیم رییسی زمزمه‌های مجدد احیای جهاد سازندگی مطرح شد؛ در جلسات و دیدارهایی که با آقای رییس جمهور داشتیم ایشان نظر مساعد خود را در این باره اعلام کردند و تا آنجا که من خبر دارم نمایندگان مجلس و سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، با این مهم موافق هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم احیای روحیه جهادی در اوایل انقلاب، گفت: اگر آن روحیه دوباره در کالبد نهاد تازه تاسیس دمیده شود بدون تردید شاهد اقدامات اساسی در زمینه خواهیم بود. در ابتدای انقلاب نیروهای جهادی خود را درگیر مقررات و قوانین دست و پاگیر نمی‌کردند و برای کمک به مردم حتی برای درو محصولات به کمک روستاییان می‌رفتند.

وی با بیان اینکه هنوز طرح یا لایحه احیای مجدد جهاد سازندگی در مجلس مطرح نشده است، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنم که دولت در روزهای آینده لایحه‌ای در این زمینه به مجلس بفرست و به احتمال زیاد همانگونه که اشاره کردم این لایحه به تایید نمایندگان خواهد رسید.

به گفته ایزدپناه، شرایط در حال حاضر نسبت به اوایل انقلاب تغییرات محسوسی کرده است. چراکه در آن زمان اکثر جمعیت کشور ساکن روستا بودند در حالی‌که هم اکنون جمعیت شهرنشین‌ها و طبیعتا حاشیه نشینی افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با اشاره به بی‌توجهی به شرایط روستاییان، افزود: امکانات رفاهی، درمانی، بهداشتی و اشتغال در روستاها فراهم نشد از این‌رو روستاها خالی از سکنه شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روستاییان و عشایر جزو منابع اصلی تولید مواد غذایی در کشور محسوب می‌شدند اما از آنجایی ‌که مسئولان برای حل مشکلات آنها تلاشی نکردند تولیدکنندگان اصلی در کشور به مصرف‌کنندگان و حاشیه نشین‌های شهرهای بزرگ تبدیل شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: اگر جهاد سازندگی به مانند اوایل انقلاب تاسیس و خدمات‌رسانی به روستاییان دوباره رایج شود بدون تردید شاهد رونق تولید در کشور خواهیم شد./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر