کد خبر: 117656
A

علی صوفی: اصلاح طلبان وارد فضای لیدری جنبش های اجتماعی نمی شوند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: لیدری یعنی اصلاح طلبان تمام مراحل اعتراضی را با بسیج مردم سامان‌دهی کنند تا اعتراض تبدیل به یک جنبش شود. در این حالت باید حدومرز مطالبات مشخص باشد تا از حد اصلاح طلبی فراتر نرود که کار خیلی سختی است بنابراین اصلاح طلبان وارد فضای لیدری جنبش های اجتماعی نمی شوند.

علی صوفی: اصلاح طلبان وارد فضای لیدری جنبش های اجتماعی نمی شوند

به گزارش دیده بان ایران؛  اصلاح طلبان در این روزها سرمایه اجتماعی خود را از دست رفته می بینند اما به نظر می رسد برای احیای این سرمایه اجتماعی برنامه دارند.

علی صوفی در گفتگویی درباره برنامه اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه قدرت گفت: فاکتور اصلی در این زمینه مردم هستند، تکیه اصلاح طلبان همیشه بر سرمایه اجتماعی شان بود بر همین اساس تلاش می کردند خودشان را منسجم و کاندیداهایی را برای مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر معرفی کنند.

 

وی افزود: مردم در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نشان دادند که دیگر گرایش یا بهتر بگوییم امیدی به جریان های سیاسی ندارند. وقتی مشارکت حداکثری نباشد تجربه نشان داده که اصلاح طلبان شانسی برای موفقیت نخواهند داشت. جریان رقیب یعنی اصولگرایان نیز بر همین واقعیت تکیه کردند و پیروز انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لیدری جنبش های اجتماعی توسط اصلاح طلبان اظهار کرد: لیدری یعنی اصلاح طلبان تمام مراحل اعتراضی را با بسیج مردم سامان‌دهی کنند تا اعتراض تبدیل به یک جنبش شود. در این حالت باید حدومرز مطالبات مشخص باشد تا از حد اصلاح طلبی فراتر نرود که کار خیلی سختی است بنابراین اصلاح طلبان وارد فضای لیدری جنبش های اجتماعی نمی شوند.

وی با اشاره به وظیفه قانونی احزاب در نقد و اصلاح قدرت ادامه داد: اصلاح طلبان بر این اساس مطالبات اقشار مختلف مردم از جمله کارگران، معلمان را پیگیری خواهند کرد و می کوشند تا مردم باور کنند که اصلاح طلبان در کنار آنها هستند. در واقع اصلاح طلبان جنبه مطالبه‌گری را می توانند به نمایندگی از مردم انجام دهند.

دبیرکل حزب پیش روی اصلاحات اظهار کرد: جبهه اصلاحات بعد از انتخابات در حمایت از مطالبات مردمی همچون مسئله آب در خوزستان یا حتی موضوع افغانستان به ویژه پنجشیر بیانیه هایی داد بنابراین این جبهه در برنامه خودش موضوع در کنار مردم قرار گرفتن را به طور جدی دنبال می کند./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر