کد خبر: 117703
A

تهیه کننده قلاده‌های طلا رییس سازمان سینمایی شد/ محمد خزاعی کیست؟

پس از چند هفته گمانه‌زنی درباره انتصاب رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درنهایت گزینه محمد خزاعی از تهیه‌کنندگان فیلم های سیاسی و ارزشی سینمایی برای این سمت نهایی شد.

تهیه کننده قلاده‌های طلا رییس سازمان سینمایی شد/ محمد خزاعی کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از چند هفته گمانه‌زنی درباره انتصاب رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درنهایت گزینه محمد خزاعی از تهیه‌کنندگان فیلم های سیاسی و ارزشی سینمایی برای این سمت نهایی شد. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای آتی حکم خزاعی را خواهد زد و سکان مهم‌ترین نهاد سینمایی کشور را به او خواهد سپرد.

در کارنامه‌ی آقای خزاعی دبیری جشنواره فیلم مقاومت و تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر «قلاده‌های طلا»، «امپراطوری جهنم»، «به وقت شام» و… که «ارزشی» خوانده می‌شوند، دیده می‌شود.

محمد خزاعی متولد ۱۳۵۵،  در شهرستان کاشمر حمد خزاعی فعالیت های هنری خود را با نویسندگی و کارگردانی تئاتر آغاز کرد. او پس از تحصیل در رشته هنرهای تجسمی به مطبوعات روی آورد. خزایی در سال های 76 ـ 77 در عرصه فیلمسازی دو فیلم «دست های نیایش» و «ترانه تاکستان» را تجربه کرد که جوایز جشنواره های داخلی و خارجی را برایش به ارمغان آورد. اما حضور او به عنوان یک تهیه کننده جوان در سینما را می توان از دستیاری و برنامه ریزی های چند فیلم بلند و مجموعه های تلویزیونی دنبال کرده. خزاعی با تهیه کنندگی «پیک نیک در میدان جنگ» و «پشت پرده مه» در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که بخاطر «پشت پرده مه» نامزد بهترین فیلم شد. وی سپس با حمایت نهادهای خاص به عنوان؛ سرمایه گذار فیلم های سیاسی مطرح شد. 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر