کد خبر: 117764
A

نقطه اختلاف ایران و جمهوری آذربایجان کجاست؟+عکس

۲۰ کیلومتر از جاده کاپان - گوریس پس از جنگ سال گذشته آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ، به کنترل نیروهای آذربایجان درآمده است.

نقطه اختلاف ایران و جمهوری آذربایجان کجاست؟+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۲۰ کیلومتر از جاده کاپان - گوریس پس از جنگ سال گذشته آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ، به کنترل نیروهای آذربایجان درآمده است.

طی هفته های گذشته دریافت عوارض از کامیون های ایرانی عازم ارمنستان از سوی دولت آذربایجان سبب اختلافاتی بین دو کشور همسایه شده است.

 دولت آذربایجان پس از پیروزی در جنگ سال گذشته بر سر کنترل منطقه قره باغ، بخشی از جاده مواصلاتی بین ایران و ارمنستان را تحت کنترل درآورده است و از چند هفته پیش در همین بخش اقدام به استقرار گشت های پلیس و دریافت عوارض از کامیون های ایرانی عازم ارمنستان می کند.

برای هر کامیون عبوری ایرانی ۱۳۰ دلار عوارض هنگام رفت و ۱۳۰ دلار نیز هنگام برگشت گرفته می شود و بسته به نوع محموله و بزرگ بودن کامیون ها عوارض دریافتی حتی بیشتر است. حتی دولت باکو اقدام به بازداشت ۲ راننده ایرانی به خاطر عدم پرداخت عوارض کرده است.

در نقشه زیر قسمتی که در کادر قرمز آمده نقطه اصلی اختلاف بین ایران و جمهوری آذربایجان است. این منطقه پیش از جنگ سال گذشته در کنترل ارمنستان بوده و حالا به کنترل نیروهای آذربایجان درآمده است.

5612459

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر