کد خبر: 117787
A

قرارداد عراق با جنرال الکتریک آمریکا برای ساخت مراکز پیشرفته تشخیص سرطان

وزارت بهداشت عراق اختیارات لازم برای بستن قرارداد با شرکت جنرال الکتریک جهت راه‌اندازی مراکز پیشرفته تشخیص بیماری‌های سرطانی با روش PTC CT را دریافت کرد.

قرارداد عراق با جنرال الکتریک آمریکا برای ساخت مراکز پیشرفته تشخیص سرطان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هیئت دولت عراق به وزارت بهداشت این کشور اختیارات لازم برای بستن قرارداد با شرکت امریکائی جنرال الکتریک جهت تأسیس مراکز پیشرفته تشخیص بیماری‌های سرطانی در همه استان‌های عراق را داد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، در جلسه امروز هیئت دولت این کشور که به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، برگزار شد، وزارت بهداشت اختیارات لازم برای بستن قرارداد با شرکت جنرال الکتریک جهت راه‌اندازی مراکز پیشرفته تشخیص بیماری‌های سرطانی با روش PTC CT را دریافت کرد.

 

براساس این مصوبه، شرکت جنرال الکتریک بدین منظور 19 مرکز با نحوه توزیع یک مرکز در هر استان و دو مرکز در استان بغداد راه‌اندازی می‌کند.

 

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق آمده که هزینه ساخت این مراکز از محل سازمان رسمی اعتبارات دولت فدرال امریکا (EXIM Bank) پرداخت می‌شود.

 

عراق به علت سابقه استفاده از تسلیحات آلوده به تشعشعات اتمی در خاک این کشور دارای آمار نسبتاً بالایی در موارد ابتلا به سرطان است.

 

مرکز آمار عراق پیش از این در بیانیه رسمی شمار کل موارد ابتلا به انواع سرطان در عراق در سال 2018 را 31 هزار و 502 مورد اعلام کرد که 13 هزار و 612 مورد آن مربوط به مردان و 17 هزار و 890 مورد آن مربوط به زنان بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر