کد خبر: 117789
A

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی جدید کره شمالی/ موجب بی ثباتی می شود

کره شمالی بامداد امروز جمعه اعلام کرد روز گذشته موشک ضدهوایی "اخیراً توسعه یافته‌ای" را با موفقیت آزمایش کرده است. این جدیدترین آزمایش پیونگ یانگ در سلسله پرتاب‌های اخیرش است

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی جدید  کره شمالی/ موجب بی ثباتی می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کره شمالی بامداد امروز جمعه اعلام کرد روز گذشته موشک ضدهوایی "اخیراً توسعه یافته‌ای" را با موفقیت آزمایش کرده است. این جدیدترین آزمایش پیونگ یانگ در سلسله پرتاب‌های اخیرش است.

 

به گزارش دیدبان ایران، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: "در ۳۰ سپتامبر ، کره شمالی یک آزمایش موشک ضد هوایی تازه توسعه یافته را انجام داد."

این آزمایش موشکی جدیدترین آزمایش از سری پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی است. این کشور طی روزهای گذشته نیز یک آزمایش موشکی انجام داد و اعلام کرد که این موشک از نوع مافوق صوت بوده و با موفقیت آزمایش شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه هشدار داد آزمایش‌های موشکی کره شمالی به بی ثباتی و کاهش امنیت کمک می کند.

بلینکن گفت: "ما نگران نقض مکرر قطعنامه های شورای امنیت هستیم که به نظر من منجر به بی ثباتی و امنیت بیشتر می شود."

قرار است امروز شورای امنیت به درخواست ایالات متحده، انگلیس و فرانسه درباره کره شمالی نشستی برگزار کند.

بلینکن متعهد شد که از هر اقدامی که کره جنوبی برای کاهش تنش در شبه جزیره کره انجام می‌دهد حمایت کامل کند. جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا هم بر همکاری با متحدانش تأکید کرد.

کره شمالی توسط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از توسعه زرادخانه هسته‌ای یا بالستیک خود منع شده اما به این ممنوعیت که منجر به تحریم‌های متعدد بین المللی شده است اهمیتی نمی‌دهد.

در سال ۲۰۱۷ ، شورای امنیت سازمان ملل ، به ابتکار دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سه قطعنامه صادر کرد که پس از آزمایش هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ، تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه آن وضع کرد.

کره شمالی هنوز تمایلی به واگذاری تسلیحات خود نشان نداده است و می‌گوید باید در مقابل هرگونه حمله‌ای که واشنگتن ، متحد سئول، که حدود ۲۸۵۰۰ سرباز را در کره جنوبی مستقر کرده ، از خود دفاع کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر