کد خبر: 117828
A
در گفت وگو دیده بان ایران مطرح شد:

واکنش یک اقتصاددان به ورود حوزه علمیه به موضوع رمزارزها/ پازوکی: حوزه علمیه خیلی خودش را کاربلد می‌داند یک کتاب درباره اقتصاد اسلامی بنویسد!/ اقتصاد اسلامی اصلاً علم نیست/ گرایش به شرق جز عقب‌‍ماندگی هیچ چیزی برای ملت ایران ندارد

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در واکنش به ورود حوزه علمیه به ارز دیجیتال، اظهار کرد: حوزه علمیه اصلاً در این خصوص چیزی بلد نیست. حوزه علمیه بتواند خودش را اداره کند و ارزش‌های زیبای اسلامی را پاس بدارد، کافی است. من کاملا مخالف ورود حوزه علمیه به بحث ارز دیجیتال هستم. حوزه علمیه خیلی خودش را کاربلد می‌داند یک کتاب درباره اقتصاد اسلامی بنویسد. چرا حوزه علمیه یک الگو در زمینه اقتصاد اسلامی ارائه نمی‌دهد؟

واکنش یک اقتصاددان به ورود حوزه علمیه به موضوع رمزارزها/ پازوکی: حوزه علمیه خیلی خودش را کاربلد می‌داند یک کتاب درباره اقتصاد اسلامی بنویسد!/ اقتصاد اسلامی اصلاً علم نیست/ گرایش به شرق جز عقب‌‍ماندگی هیچ چیزی برای ملت ایران ندارد

دیده بان ایران- «حوزه علمیه ارز دیجیتال را ارزیابی می‌کند» این سخن احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان در خصوص ورود حوزه علمیه به بحث ارز دیجیتال است. باتوجه به سرنوشت بانکداری اسلامی در حال حاضر سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این حوزه علم کافی برای ورود به این بخش از اقتصاد را دارد؟

 

مهدی پازوکی، اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دید‌ه‌بان ایران در واکنش به ورود حوزه علمیه به ارز دیجیتال، اظهار کرد: حوزه علمیه اصلاً در این خصوص چیزی بلد نیست. حوزه علمیه بتواند خودش را اداره کند و ارزش‌های زیبای اسلامی را پاس بدارد، کافی است. من کاملاً مخالف ورود حوزه علمیه به بحث ارز دیجیتال هستم. حوزه علمیه خیلی خودش را کاربلد می‌داند یک کتاب درباره اقتصاد اسلامی بنویسد. چرا حوزه علمیه یک الگو در زمینه اقتصاد اسلامی ارائه نمی‌دهد؟

 

پازوکی در ادامه افزود: یکی از ربوی‌ترین سیستم بانکی در کل دنیا سیستم بانکی جمهوری اسلامی است. اقتصاد یک علم و با این نوع اظهارات که درست نمی‌شود. این افراد در ابتدا باید بیایند که علم اقتصاد را یاد بگیرند. اصلا اقتصاد اسلامی علم نیست. ما در بازار یک علم داریم که آن هم این است که بهترین پارچه را کمترین قیمت بخریم این رفتار یک انسان عقلایی است. اصلا مبنای تئوری‌های اقتصادی بر اساس این است که انسان‌ها عقلایی رفتار کنند. این ربطی به اسلام نه مسیحیت و یهودیت ندارد.

 

این اقتصاددان در خصوص وضعیت اقتصاد ایران در دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد ایران بسته باشد قطعاً وضعیت مردم از این چیزی که است بدتر خواهد شد. اما اگر با جامعه جهانی (غرب) تعامل داشته باشیم وضعیت بهتر خواهد شد. هر چه اقتصاد ایران بسته‌تر باشد به نفع دشمنان ایران و به نوعی به سود پولدارها و به ضرر طبقه ضعیف جامعه خواهد شد.

 

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران درباره نقش برجام در اقتصاد ایران بیان کرد: برجام به نفع ملت ایران است. گرایش به شرق به جز عقب‌‍ماندگی هیچ چیزی برای ملت ایران ندارد. من معتقد هستم که ما باید دنبال منافع ملی خود باشیم.

 

پازوکی در پایان درباره عضویت ایران در اجلاس شانگهای گفت: عضویت ایران در اجلاس شانگهای یک پیمان امنیتی است نه اقتصادی.

 

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر