کد خبر: 117903
A

طوفان حاره ای شاهین جان ۶ نفر را گرفت / ۵۸۰ نفر را آواره کرد / ۱۲۲ نفر راهی بیمارستان شدند

فرماندار ویژه زابل در این باره گفت: از روز گذشته تاکنون همزمان با آغاز توفان در منطقه سیستان ۱۲۲ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و چشمی به مراکز درمانی سیستان مراجعه کرده اند.

طوفان حاره ای شاهین جان ۶ نفر را گرفت / ۵۸۰ نفر را آواره کرد / ۱۲۲ نفر راهی بیمارستان شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ چند روزی است که جنوب شرق کشور درگیر طوفان شاهین است. طوفان شاهین یک طوفان حاره ای است که بر در سواحل جنوب و جنوب شرق کشور تاثیر زیادی را به همراه داشته است. طوفان شاهین همچنین بر دریای عمان نیز اثرگذار بوده است. البته بیشترین تاثیر طوفان شاهین بر سواحل کشور عمان بوده است.

طوفان شاهین تا کنون جان 6 نفر را گرفته است، 122 نفر را مجروح کرده و 580 نفر را به اسکان اضطراری کشانده است.

عباسعلی ارجمندی، فرماندار ویژه زابل در این باره گفت: از روز گذشته تاکنون همزمان با آغاز توفان در منطقه سیستان ۱۲۲ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و چشمی به مراکز درمانی سیستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد برای ۱۰۴ نفر اقدامات درمانی سرپایی صورت گرفت و ۱۸ نفر نیز برای دریافت اقدامات تخصصی درمانی بستری شده اند.

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۵۸۰ نفر به دنبال صدور دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای «شاهین» در شهرستان کنارک اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: باهدف جلوگیری از خسارت‌های جانی دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای صادر شد و مقدمات اسکان ضروری در منطقه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: توفان حاره ای «شاهین» ساعت ۱۸ دیروز وارد چابهار شد و به دنبال آن بارش شدید باران در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه بنادر چابهار و کنارک اتفاق افتاد.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس نیز عنوان کرد: علیرغم تمهیدات بسیار ارزشمندی که دولت در مهار طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما در بندر چابهار ظاهرا ۶ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم رسیدگی عاجل توسط دولت برای موضوع مقابله با طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام بپذیرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر