کد خبر: 117939
A

تصمیم بغداد: نیروهای حشد شعبی از شرکت در رای گیری خاص، شامل نیروهای امنیتی، منع شدند

تصمیم کمیسیون عالی انتخابات عراق مبنی بر ممنوعیت نیروهای حشد شعبی از شرکت در رای گیری خاص که شامل نیروهای امنیتی می‌شود موجب نارضایتی نیروهای حشد شعبی شده است.

تصمیم بغداد: نیروهای حشد شعبی از شرکت در رای گیری خاص، شامل نیروهای امنیتی، منع شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛شبکه المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق محرومیت حشد شعبی از شرکت در رای گیری خاص در انتخابات آینده را هدف گرفتن فداکاران حشد، سلب حقوق آنها و تضعیف قدرتشان خواند.

ابوعلی العسکری، مسؤول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق از همه عناصر نیروهای امنیتی، حشد شعبی و خانواده‌هایشان خواست مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند تا فرصت ناامید کردن ملت عراق و خوار کردن آنها را بگیرند.

العسکری به حمایت گردان‌های حزب‌الله از لیست حقوق اشاره و ابراز امیدواری کرد، پارلمان جدید به حقوق ملت باور داشته و جلوی بازی کنندگان با امنیت کشور را بگیرد.

یک رهبر حشد شعبی که خواست نامش فاش نشود نیز گفت، این توطئه به رهبری آمریکا و طرف‌های داخلی و خارجی برای بازداشتن احزاب حامی حشد از دستیابی به بیشترین کرسی‌های پارلمان آینده است.

احمد اسدی، از رهبران حشد شعبی و سخنگوی ائتلاف الفتح نیز تاکید کرد: مسلما شنیده‌اید که براردان شما در حشد شعبی از رای‌گیری خاص محروم شده‌اند و تنها در صورت ترک خاک‌ریزها و بازگشت به مناطق‌شان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

او افزود: از شما می‌خواهم با صدها تن به پای صندوق‌های رای بروید تا صدای قهرمانان شما که مدافعان خاکریزها خواهند بود، به پیروزی ما بدل شود.

رهبران ائتلاف الفتح گفتند، محرومیت حشد شعبی از رای‌گیری خاص هرگز تاثیری بر شانس‌های ائتلاف انتخاباتی نخواهد گذاشت.

تعداد نیروها و کارمندان حشد شعبی در عراق ۱۳۰ هزار تن است، به اضافه ۳۰ هزار نیرویی که قراردادهایشان فسخ شده که اخیرا به خدمت بازگردانده شده‌اند.

رای‌گیری خاص دو روز قبل از رای گیری سراسری انجام می‌شود و شامل نیروهای امنیتی و نظامی است؛ اما کمیسیون این بار حشد شعبی را به دلیل واهی از مشارکت در رای گیری خاص منع کرده است.

کمیسیون انتخابات روز شنبه اعلام کرد، حق منتسبان حشد شعبی در رای گیری سراسری محفوظ است.

جمانه الغلای،‌ سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت، کمیسیون انتخابات از سازمان حشد شعبی خواست برای ثبت منتسبان حشد در قالب رای دهندگان خاص و صدور کارت بیومتریک شرکت در رأی گیری خاص اسامی منتسبان را به کمیسیون اعلام کند؛ اما سازمان حشد اسامی منتسبان خود را در اختیار کمیسیون نگذاشته است.

او افزود: از این رو کمیسیون آنها را جزو رای دهندگان عادی تلقی کرده زیرا بیانیه‌های منتسبان حشد شعبی به کمیسیون نرسیده است و کمیسیون خواهان مشارکت همه عراقی‌ها در انتخابات است

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر