کد خبر: 117945
A

اعلام آمار مصدومان درپی زلزله در خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز میان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تشریح کرد.

اعلام آمار مصدومان درپی زلزله در خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز میان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تشریح کرد.

اسماعیل نجار گفت: حوالی ساعت ۶:۰۹ صبح امروز زلزله ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحل و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند که درپی آن تیم های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون چهار پس لرزه که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بزرگی داشته، این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با توجه به پس لرزه های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است. البته لازم است تا چندین ساعت پیش رو ساکنان ساکنان این مناطق همچنان هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این مناطق به حالت اماده باش درآورده است، اظهاکرد: تاکنون گزارش های اولیه از مصدومیت چند تن در پی این زلزله حکایت دارد که البته این مصدومیت نیز سطحی بوده است. همچنین مورد فوتی نیز تاکنون نداشتیم.

نجار ادامه داد: البته احتمال خسارات مالی در مناطق روستایی وجود داشته و در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

١٢ مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ

خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز اعلام کرد: متاسفانه بر اثر این زمین لرزه ١٢ نفر مصدوم شدند که آسیب به ٨ نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.

او افزود: ۴ هموطن دیگر نیز به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند، خوشبختانه ۶ نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و ۶ نفر دیگر در حال مداوا هستند.

به گفته او این زمین لرزه فوتی نداشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر