کد خبر: 118004
A

زمان شروع و دستور العمل جدید ثبت‌نام لاتاری گرین کارت ۲۰۲۳ اعلام شد

دستورالعمل ثبت‌نام در هر برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا، هر سال معمولا چند روز قبل از شروع رسمی زمان ثبت‌نام لاتاری منتشر می‌شود

زمان شروع و دستور العمل جدید ثبت‌نام لاتاری گرین کارت ۲۰۲۳ اعلام شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در تاریخ 1 اکتبر 2021 مصادف با 9 مهر 1400، وزارت امور خارجه آمریکا دستورالعمل خود را در خصوص لاتاری گرین کارت 2023 منتشر کرد. در این دستورالعمل تاریخ و ساعت دقیق شروع ثبت‌نام اعلام شده است. طبق این دستورالعمل زمان شروع ثبت‌نام لاتاری 2023 در روز چهارشنبه مورخ 6 اکتبر 2021 در ساعت 12 ظهر به وقت آمریکا و مصادف با 14 مهرماه 1400 در ساعت 20:30 به وقت تهران خواهد بود.

همچنین مهلت ثبت‌نام لاتاری 2023 به مدت 33 روز خواهد بود و در روز سه‌شنبه مورخ 9 نوامبر 2021 ساعت 12 ظهر به وقت آمریکا و مصادف با 18 آبان ماه 1400 در ساعت 20:30 به وقت تهران به پایان خواهد رسید. متقاضیان لاتاری گرین کارت آمریکا به 2 روش می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در روش اول می‌توان با مراجعه به سایت اصلی لاتاری DV-2023 ثبت‌نام را انجام داد. افرادی که تخصص و اطلاعات کافی و همچنین سطح زبان خوبی دارند، می‌توانند از این طریق برای ثبت‌نام اقدام نمایند که بعد از ثبت‌نام هیچ گونه ایمیل یا پیامکی مبنی بر تایید ثبت‌نام ارسال نمی‌شود و هیچ گونه خدماتی نیز بعد از ثبت‌نام ارائه نمی‌کند. اما روش دوم که روشی ساده‌تر و دارای مزایای بهتری است، ثبت‌نام از طریق موسسه حامی مهاجر است.

در این روش آن دسته از متقاضیانی که تخصص و اطلاعات کافی در پر کردن فرم ثبت‌نام لاتاری ندارند، می‌توانند ثبت‌نام خود را از طریق موسسه حامی مهاجر انجام دهند. ثبت‌نام به 2 صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد. در ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان فرم اطلاعات را از طریق سایت حامی مهاجر تکمیل می‌کنند و بعد از تکمیل، توسط کارشناسان حامی مهاجر بررسی می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل یا نقص در اطلاعات، به کاربر اطلاع داده می‌شود تا برای اصلاح آن اقدام نماید.

بعد از تکمیل فرم و انجام ثبت‌نام، متقاضیان پیامک تاییدیه ثبت‌نام خود را دریافت می‌کنند و نتیجه ثبت‌نام خود را نیز می‌توانند در پنل کاربری خود مشاهده کنند. افراد باید توجه داشته باشند که برنامه لاتاری آمریکا به صورت یک قرعه‌کشی کامپیوتری انجام می‌شود و نیروی انسانی هیچ گونه دخالتی در آن ندارد. بنابراین امکانی برای تقلب در آن نیز وجود ندارد.

یک شخص این امکان را ندارد که چندین بار در لاتاری ثبت‌نام نماید تا از این طریق شانس خود را افزایش دهد. سیستم لاتاری به صورت خودکار ثبت‌نام های تکراری را بررسی می‌کند و در صورتی که شخصی دو بار ثبت‌نام کرده باشد، سیستم هر دو ثبت‌نام او را باطل خواهد کرد و آن شخص شانس شرکت در قرعه‌کشی لاتاری را از دست خواهد داد. اولین چیزی که برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری باید رعایت شود، ثبت‌نام صحیح در لاتاری آمریکا است.

برخی افراد به دلیل ورود اطلاعات اشتباه در فرم لاتاری و یا اپلود عکس نامناسب، در قرعه کشی شرکت داده نمی‌شوند و شانس خود را از دست می‌دهند. متاسفانه سایت اصلی به افرادی که اطلاعات اشتباه وارد می‌کنند، هیچ اخطاری نمی‌دهد و سالانه افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح ثبت‌نام شانس خود را از دست می‌دهند.

دستورالعمل لاتاری 2023 آمریکا

دستورالعمل ثبت‌نام در هر برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا، هر سال معمولا چند روز قبل از شروع رسمی زمان ثبت‌نام لاتاری منتشر می‌شود و در آن بیان می‌شود که که متولدین کدام کشورها اجازه ثبت‌نام در لاتاری را دارند، تاریخ قطعی ثبت‌نام لاتاری چه زمانی است و برای ثبت‌نام در لاتاری به چه مدارکی نیاز است.

دستورالعمل رسمی ثبت‌نام لاتاری 2023 نیز در تاریخ 1 اکتبر 2021 مصادف با 9 مهرماه منتشر شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد تفاوت چندانی بین دستورالعمل برنامه لاتاری امسال با سال‌های گذشته وجود ندارد و همانند سال‌های قبل است. موارد مهمی که در دستورالعمل امسال لاتاری وجود دارد، شامل موارد زیر می‌شود.

  • زمان دقیق شروع ثبت‌نام لاتاری 2023 آمریکا، از 6 اکتبر 2021 ساعت 12 ظهر به وقت آمریکا شروع خواهد شد. بنابراین زمان دقیق شروع ثبت‌نام لاتاری به وقت ایران از 14 مهرماه 1400 ساعت 20:30 به وقت تهران خواهد بود.

  • مهلت ثبت‌نام در لاتاری 2023 آمریکا، به مدت 33 روز خواهد بود و تا روز 9 نوامبر 2021 ساعت 12 ظهر به وقت آمریکا ادامه خواهد داشت. بنابراین مهلت ثبت‌نام لاتاری به وقت ایران تا 18 آبان 1400 ساعت 20:30 به وقت تهران خواهد بود. به این نکته نیز باید توجه داشت که مهلت ثبت‌نام لاتاری به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و توصیه می‌شود که به دلیل سنگین بودن ترافیک سایت، متقاضیان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند.

  • همانند سال قبل برای ثبت‌نام لاتاری نیاز به داشتن پاسپورت معتبر و عکس جدید است. (پاسپورت فقط برای متقاضی اصلی ثبت‌نام نیاز است و زیرمجموعه‌ها نیازی به داشتن پاسپورت ندارند)

  • ایران مانند سال‌های گذشته در لیست کشورهای مجاز برای ثبت‌نام لاتاری وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر