کد خبر: 118142
A

کارگران شهرداری ایرانشهر ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند

کارگران شهرداری ایرانشهر همچنان از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته آنها؛ پرداخت حقوق کارگران در گرو وصول بدهی‌های برخی نهادهای دولتی به شهرداری است.

کارگران شهرداری ایرانشهر ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند

به گزارش دیده بان ایران، کارگران شهرداری‌ ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان می‌گویند که طلبی زیادی از شرکت گاز، آبفا و علوم‌پزشکی دارند ولی حوزه حقوقی و حتی شورای شهر برای گرفتن این طلب ضعیف عمل می‌کنند به همین دلیل آنها از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته آنها؛ پرداخت حقوق کارگران در گرو وصول بدهی‌های برخی نهادهای دولتی به شهرداری است.

این کارگران با بیان اینکه هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، گفتند: شهرداری از برخی نهادهای دولتی بابت عوارض طلب انبوه دارد و پرداخت مطالبات ما کارگران نیز در گروه پرداخت این بدهی‌ها به شهرداری است.

آنها با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان شهری شهر ایرانشهر صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از ادارات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دچار مشکل است.

به گفته یکی از کارگران؛ بخش عمده‌ای از طلب شهرداری به پرداخت نشدن عوارض ساخت و ساز چند نهاد دولتی مربوط است که سالهاست بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

 

او با بیان اینکه در حال حاضر جدا از معوقات مزدی، شهرداری در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو است، افزود: اگر مطالبات شهرداری به موقع پرداخت شود، مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز به موقع پرداخت می‌شد.

به گفته وی؛ مدیران سابق این شهر سال‌ها پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر از این ارگان‌های دولتی بوده‌اند اما به نتیجه قابل قبولی نرسیدند.

این کارگر با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین این ارگان‌ها بعید می‌دانم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری ایرانشهر ادامه‌دار است.

وی افزود: باتوجه به اینکه مبلغ طلب‌های شهرداری هر ماه بیشتر می‌شود، به دلیل پرداخت نکردن و پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

این کارگر گفت: شرایط زندگی برای کارگران شهرداری ایرانشهر سخت شده است. ما متوجه شدیم که در آخرین روز شهریور ماه همسر یکی از همکاران با سه فرزند دانش آموزش اقدام به خودسوزی کرده است./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر