کد خبر: 118170
A

کامرانی فر: هنوز مشخص نیست که بازی ایران کره جنوبی با حضور تماشاگران برگزار شود

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا تماشاگران مجوز حضور در دیدار ایران - کره جنوبی را دارند یا نه، گفت: ما ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه) به فیفا نامه زده و اعلام کردیم که آمادگی حضور تماشاگران را در بازی با کره جنوبی داریم، اما همزمان باید شرایط حضور تماشاگران در این برهه از زمان را فراهم و کسب مجوزها وزارت بهداشت را دنبال کنیم.

کامرانی فر: هنوز مشخص نیست که بازی ایران کره جنوبی با حضور تماشاگران برگزار شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا تماشاگران مجوز حضور در دیدار ایران - کره جنوبی را دارند یا نه، گفت: ما ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه) به فیفا نامه زده و اعلام کردیم که آمادگی حضور تماشاگران را در بازی با کره جنوبی داریم، اما همزمان باید شرایط حضور تماشاگران در این برهه از زمان را فراهم و کسب مجوزها وزارت بهداشت را دنبال کنیم.

وی افزود: آن زمان که ما اعلام آمادگی کردیم، تعداد فوتی‌های کشور بالا بود، اما آمادگی ما از این جهت بود که می‌دیدم روند خوبی در کشور پیش می‌رود و شرایط واکسیناسیون خوب است و روزانه یک میلیون نفر به تعداد افراد واکسینه اضافه می‌شود و می‌دانستیم در ۲۰ روز باقیمانده تا بازی شرایط بهتر می‌شود.

سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در این مدت نامه‌های زیادی زدیم و رایزنی‌هایی زیادی با وزارت بهداشت و وزارت ورزش برای حضور تماشاگران داشتیم. پس از ایمیل به فیفا، آنها خواستند جزئیات را اعلام کنیم که پس از تأیید وزارت بهداشت درباره کرونا، ما اعلام کردیم جزئیات را خواهیم گفت. پس از این ماجرا وزارت بهداشت مجوزها را صادر کرد، اما صرفاً فقط بحث مجوز وزارت بهداشت درباره کرونا بود که حتی تعداد تماشاگران افزایش پیدا کرد. با این حال ما باید تمام شرایط را بسنجیم. این بازی بعد از دو سال قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود که هنوز تأیید نشده و همین مسئله استقبال بسیاری را به دنبال داشته است. ما هم جلسات مختلفی با ارکان مختلف برای حضور تماشاگران داشتیم و امروز هم یک جلسه طولانی مدت برگزار شد.

کامرانی‌فر ادامه داد: همانطور که همه می‌دانیم، فیفا وارد مسائل دیگری از جمله تبعیض نژادی و سایر موضوعات شده است. با این حال ما جزئیات را به فیفا اعلام کردیم که هنوز قطعی به ما پاسخ نداده‌اند. در این بازی هم بلیت فروشی باید در فرمت AFC باشد که قبلاً برای ما ارسال شده است و کارهای آن را انجام داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه تازه پیک کرونا فروکش کرده، نگران این هستیم علاوه بر ثبت‌نام بلیت در سایت، تقاضای بیشتری داشته باشیم و برخی در ورزشگاه حضور پیدا کنند و نتوانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم. هنوز هیچ چیز قطعی نشده و پس از نامه به فیفا آنها هم هنوز جواب نداده‌اند و باید یکسری فرم‌ها هم برای آنها ارسال می‌شد که هنوز پاسخی دریافت نکردیم. آنچه در بحث مجوزهای وزارت بهداشت بود و کارهای دیگر را انجام دادیم، اما بحث پروتکل‌ها در استادیوم از سوی وزارت بهداشت و گروهی از فدراسیون فوتبال به ورزشگاه آزادی رفته و بررسی کرده‌اند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این بحث مطرح بود که تمام تماشاگران باید دو دُز واکسن را زده باشند و همچنین بحث PCR شد که دیدیم تماشاگران باید هزینه تست PCR را بدهند که در این شرایط نتوان این کار را انجام داد. یک هفته ۱۰ روز است که در حال بررسی شرایط هستیم، اما قطعاً تا فردا نتیجه نهایی درباره حضور تماشاگران از سوی فدراسیون اعلام خواهد شد.

کامرانی‌فر تأکید کرد: از سوی فدراسیون فوتبال هیچگونه کم‌کاری صورت نگرفته و تمام نامه‌نگاری‌ها انجام شده است که ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) نامه را زدیم و ۱۷ روز پیش این کار انجام شده است، در حالی که قانوناً باید دو هفته قبل از بازی نامه‌نگاری صورت بگیرد و ما سه هفته قبل از بازی این کار را انجام دادیم. حتی ۷ اکتبر هم نامه دیگری زدیم تا موضوع تعیین تکلیف شود. با این حال آنچه برای ما مهم است، این بوده که شرایط برای حضور تماشاگران با حفظ پروتکل‌ها باشد و همچنین بتوانیم همه چیز را لحاظ کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اروپا زمانی که می‌خواست بگوید به لحاظ واکسیناسیون در شرایط بهتری هستند با حضور تماشاگران این موضوع را به رخ دنیا کشاندند. ما هم تلاش کردیم و فدراسیون هم خیلی دوست داشت که در این موضوع کنار وزارت بهداشت باشد و برنامه‌ریزی کردیم که تعدادی از کادر درمان را به استادیوم بیاوریم و بعد از آن دیدیم که شاید با شرایطی که فیفا می‌خواهد امکان‌پذیر نباشد، ما تلاش کردیم که کار خوبی که در واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت و دولت جدید صورت گرفته است به رخ دنیا بکشیم ولی شرایط به سمتی رفت که ما نیاز به مجوزهای خارج از ایران و فیفا و AFC هم داریم. ما قبل از بازی‌ها به فیفا اعلام کردیم که در بازی اول بدون تماشاگر و بعد از آن اعلام می‌کنیم. شرایط که یک مقدار خوب شد به فیفا اعلام کردیم و اگر شرایط مساعد شود فردا رسما از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهد شد که در بازی با کره‌جنوبی تماشاگر حضور دارد یا خیر.

وی ادامه داد: مهم این است که فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۱ سپتامبر درخواستش را داده است و دوباره ۷ اکتبر هم ایمیل زدیم و این موضوعی است که دوست‌ داشتیم همه بدانند.

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که اگر فردا مشخص شود که تماشاگران می‌توانند در بازی کره حضور داشته باشند، امکان بلیت‌فروشی وجود دارد؟ گفت: ۲۴ ساعت سایت باز می‌شود و بلیت‌فروشی صورت می‌گیرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه عنوان کرد: در این خصوص هم تصمیم‌گیری شده است و اگر قرار باشد تماشاگران در ورزشگاه حضور داشته باشند، هم آقایان می‌آیند و هم بانوان.

وی درباره استفاده از VAR در بازی کره و اتفاقات داوری که در بازی با امارات در خصوص استفاده از VAR پیش آمد، تصریح کرد: AFC سبک خاصی را در VAR استفاده می‌کند و داوران از گزارش داوران VAR استفاده می‌کنند. ما برای میزبانی مشکلات زیادی داشتیم و یکی از موارد استفاده از VAR بود. ما خیلی تلاش کردیم و با شرکت‌های معتبر فیفا مکاتبه کردیم و به چند شرکت رسیدیم. همه ما می‌دانیم که AFC با شرکت هاکای قرارداد دارد ولی به خاطر مشکلاتی که ما به خاطر تحریم داریم این شرکت نمی‌تواند به ایران بیاید، ما دیدیم اگر بخواهیم منتظر بمانیم، این کار طولانی شود، پیش‌بینی کردیم که برای بازی‌های مقدماتی به فیفا و AFC اعلام کردیم که هر بازی را بخواهید ما VAR داریم و فیلم‌هایش هم آمده است که ورزشگاه آزادی را به سیستم‌های موردتایید فیفا تجهیز کردیم و اگر زمانی گفتند ما برای بازی با کره VAR‌بخواهند ما داشته باشیم. اینکه تا این لحظه به ما اعلام نکرده‌اند به دلیل این است که چون AFC با شرکت دیگری همکاری می‌کند و اختلاف‌نظر وجود داشته باشد. ما خیلی خوشحال هستیم که فدراسیون فوتبال استادیوم آزادی را تجهیز کرد ولی برای بازی با کره VAR آفلاین استفاده می‌شود، به دلیل اینکه داور VAR برای این بازی انتخاب نشده است.  

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که در بازی‌های آینده که زیر نظر AFC برگزار خواهد شد، استفاده از VAR به چه شکل خواهد بود؟ گفت: ما این موضوع را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ابتدا باید ببینیم نظر AFC چه خواهد بود. ما به AFC اعلام کردیم و VAR را با تایید فیفا آوردیم، مکاتبات ما با AFC زمانبر است، چون برگزارکننده مسابقات هستند، آنها باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. ما VAR را برای ۴ بازی تیم ملی آوردیم و باید ببینیم نظر AFC چه خواهد بود.

وی در خصوص ادامه همکاری با ناظم‌الشریعه در تیم ملی فوتسال عنوان کرد: اجازه بدهید در این خصوص بعدا صحبت خواهیم کرد./ خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر