کد خبر: 118244
A

ریزش ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحدی شاخص بورس+ ۲۳۹نماد منفی شدند

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحد همراه شد.

ریزش  ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحدی شاخص بورس+ ۲۳۹نماد منفی شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۱ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۵ هزار و ۸۹۷ واحد به رقم ۴۱۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.

photo_2021-10-10_12-44-34

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۴.۸ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس هم امروز بیش از ۱۰ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از ۱۵ هزار ۱۸۷ میلیارد تومان فراتر رفت.

شاخص‌های بورس امروز همگی قرمز بودند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با کاهش ۰.۷۱ درصد روبه‌رو شدند و این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۴ د رصد عقب‌نشینی داشتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۷۵ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۷۶ درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس ۰.۶۵ درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های ملی‌مس، فولاد مبارکه، همراه اول، پتروشیمی پردیس، شستا، گروه مپنا و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

فرابورس ایران امروز هم مانند روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۱۹۷ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۷۸۲ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۶۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز نماد‌های پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد‌های آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، فولاد جهان‌سیرجان و فرابورس ایران و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به شرایط تورمی مردم می‌خواهند سرمایه‌های اندک خود را در بازار سرمایه وارد کنند که از این محل هم عایدی داشته باشند و هم به اقتصاد کشور کمک کنند، اما مقامات دولت می‌گویند باید سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم و ابتدا از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت انجام شود تا ریسک آن‌ها کاهش یابد.

از طرفی یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی کلان برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت‌های دولتی به شمار می‌رود بنابراین لازم است قوانین سرمایه‌گذاری در بورس شفاف و متناسب شرایط کشور تغییر پیدا کند.

در حال حاضر حتی خریداران عرضه‌های اولیه با زیان از اصل سرمایه همراه هستند که این نشان می‌دهد یا در عرضه اولیه سهام، سهام شرکت‌ها با بیش‌ارزشی به مردم ارائه شده و یا اینکه مدیریت بازار سرمایه در نگهداری سرمایه مردم و کشور ضعیف عمل کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر