کد خبر: 118261
A
دیده بان ایران:

سیدمحمد غرضی: امام (ره) هیچ وقت به بنی صدر «خائــن» نگفت

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اضافه کرد: بنده از سال چهل آقای بنی صدر را می شناختم و تا سال 57 که انقلاب پیروز شد من هم در پاریس بودم و نزدیک طیف آقای بنی صدر بودم. حتی مخالفین ایشان هم بعد از عزل از ریاست جمهوری به او صفت خائن را منصوب نمی کردند ضمن اینکه شخص امام خمینی (ره) هم هیچ وقت برای آقای بنی صدر از لفظ خائن استفاده نکردند.

سیدمحمد غرضی: امام (ره) هیچ وقت به بنی صدر «خائــن» نگفت

سیدابوالحسن بنی صدر روز گذشته در سن 88 سالگی درگذشت. سیدمحمد غرضی یکی از کسانی است که اعتقاد دارد نمی شود صفت «خائن» را به ابوالحسن بنی صدر نسبت داد. وی در گفت گو با خبرنگار دیده بان ایران ضمن اشاره به خبر درگذشت نخستین رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران گفت: این رسانه های که خبر درگذشت آقای بنی صدر را با عنوان درگذشت رئیس جمهور خائن منتشر می کنند وابسته به حاکمیت هستند و از روی غرض ورزی این کار را انجام می دهند. اما مشخصاً برای بنده اهمیت موضوع این است که آیا این تقابل بین حزب جمهوری اسلامی و بنی صدر به نفع کشور تمام شد یا به ضرر کشور؟ دولت هایی که تاکنون  آمدند و رفتند خوشنام نشدند. یعنی این بدنامی مخصوص دولت آقای بنی صدر نبوده که حال برخی روی خائن بودن او تاکید دارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اضافه کرد: بنده از سال چهل آقای بنی صدر را می شناختم و تا سال 57 که انقلاب پیروز شد من هم در پاریس بودم و نزدیک طیف آقای بنی صدر بودم. حتی مخالفین ایشان هم بعد از عزل از ریاست جمهوری به او صفت خائن را منصوب نمی کردند ضمن اینکه شخص امام خمینی (ره) هم هیچ وقت برای آقای بنی صدر از لفظ خائن استفاده نکردند.

وی همچنین با اشاره به شخصیت ابوالحسن بنی صدر تصریح کرد: ایشان به هرحال دست پرورده مصدق و جبهه ملی بود. جبهه ملی هم معمولاً افراد را طوری تربیت می کردند که برای حکومت قابل باشند. ینی نوع تربیت شان با نوع تربیت انقلابی متفاوت بود و خودشان را به طبقه اشراف نزدیک می دیدند.

غرضی خاطرنشان کرد: تمام حواس بنی‌صدر بر این بود که جنگ را توسط نظامیان به سر ببرد و نگذارد نیروی انقلابی وارد جنگ شود.  او قدرت‌طلب بود. وقتی هم که رییس‌جمهور شد گفت حالا که رییس‌جمهور شدم همه کنار بروند و کشور باید دست من باشد.

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر