کد خبر: 118304
A
دیده بان ایران:

حسین شریعتمداری حمایت کرد؛ عراقچی در تیم مذاکره کننده ماندنی شد

سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز خود گفت: «ترکیب تیم مذاکره‌کننده ایران مانند قبل خواهد بود و قرار نیست در وین درباره متن جدیدی مذاکره شود.»

حسین شریعتمداری حمایت کرد؛ عراقچی در تیم مذاکره کننده ماندنی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ ترکیب تیم مذاکره کننده یکی از مسائل مبهم و مورد توجه در دو ماه گذشته بوده است. همه منتظر بودند که ببینند تغییر دولت، موجب تغییراتی در این باره خواهد شد یا نه. امیرعبداللهیان وزیر خارجه هفته قبل در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مسئولیت مذاکرات هسته‌ای همچنان به عهده وزارت خارجه است و بعد از آن گمانه‌زنی‌ها روی اینکه مذاکره کننده ارشد کیست و مذاکره‌کنندگان دقیقا چه کسانی هستند، متمرکز شد.

اصلی‌ترین ابهام را جایگزینی عباس عراقچی با علی باقری‌کنی ایجاد کرد و تصور می‌شد که معاون جدید وزیر خارجه عهده‌دار مذاکرات نیز باشد. بعد که عراقچی به شورای راهبردی روابط خارجی رفت و خرازی هم گفت که این کار با نظر رهبری صورت گرفته است، گمانه‌زنی‌ها جهت تازه‌ای گرفت و رسانه‌ها از احتمال ماندنی شدن عراقچی در تیم مذاکره کننده نوشتند. 

با این حال اما برخی اعتقاد داشتند که باقری‌کنی جای او را گرفته است، مثلا همین امروز فرهیختگان به نقل از منابع آگاه نوشت که این مسئولیت به عهده باقری‌کنی است.

از این ادعا خیلی نگذشته بود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری خود با خبرنگاران تکلیف قضیه را روشن کرد. 

او گفت که «ترکیب تیم مذاکره‌کننده ایران مانند قبل خواهد بود و قرار نیست در وین درباره متن جدیدی مذاکره شود.»

این گفته او به معنای آن است که عباس عراقچی در راس تیم مذاکره‌کننده ایران خواهد ماند. کاری که در دولت قبل هم به عهده داشت. 

بنابر گزارش دیده بان ایران همچنین گفتنی است حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان دو شب قبل در برنامه جهان آرا با اشاره به انتصاب اخیر عراقچی گفت: عراقچی تفاوت‌هایی با تیم قبلی داشت و برخی دیدگاه‌هایش با ظریف متفاوت بود.

حمایت جالب آقای شریعتمداری در حالی رخ می دهد که او پیشتر عراقچی را با الفاظ گزنده ای مورد خطاب قرار داده بود.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر