کد خبر: 118325
A

زلزله چهارمحال و بختیاری ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار داشت

براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه دوشنبه ۱۲ مهر مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

زلزله چهارمحال و بختیاری ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار داشت

به گزارش دیده بان ایران، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری دوشنبه هفته گذشته به مرکزیت چلگرد ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

اقبال عباسی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان افزود: این میزان خسارت شامل ۳۷۵ میلیارد تومان در بخش زیربنایی، ۲۱۵ میلیارد تومان در بخش مردمی و ۲۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی برآورد شده است.

وی، جبران خسارت‌های وارده بر معیشت و خانه‌های مسکونی مردم در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان را در اولویت جبران خسارت‌های زلزله اعلام کرد و گفت: تصویب و ابلاغ خسارت‌ها در سازمان‌های بالادستی زمانبر و طولانی است به همین دلیل تا آن زمان باید سازمان‌ها و ادارات مرتبط از محل بودجه‌های دستگاهی خود برای رفع مشکلات اضطراری  و مهم استفاده کنند.

عباسی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، بسیج، خیرین و کمیته امداد و بهزیستی در رسیدگی به امور مردم شهرستان‌های زلزله‌زده استان، تصریح کرد: نباید تا زمان ابلاغ بودجه برای جبران خسارت‌های وارده بر منطفه منتظر ماند و باید از ظرفیت‌های موجود برای کمک به رفع مشکلات مردم بهره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با توجه به سرد شدن هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه انتظار می‌رود اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله هرچه زودتر ابلاغ شود تا روند جذب آن از سوی دستگاه‌های مرتبط در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار قرار گیرد.

براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه دوشنبه ۱۲ مهر مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرده است.

پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتر چلگرد، ۵۵ پس‌لرزه به ثبت رسید که چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بوده و به تشدید خسارت‌های ناشی از زلزله اصلی منجر شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر