کد خبر: 118449
A

نماینده مجلس: فعلاً خبری از احیای «جهاد سازندگی» نیست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تا این لحظه چیزی به عنوان طرحی از مجلس یا لایحه ای از دولت با موضوع احیای جهاد سازندگی اعلام وصول نشده است.

نماینده مجلس: فعلاً خبری از احیای «جهاد سازندگی» نیست

به گزارش دیده بان ایران، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص «سخنان اخیر رئیس‌جمهور پیرامون احیای جهاد سازندگی و اینکه آیا در این زمینه رایزنی میان دو قوه صورت گرفته و لایحه یا طرحی با این موضوع در جریان است؟»، گفت: با توجه به اینکه ما به صورت رسمی درباره لوایح و طرح‌های وصولی می‌توانیم اظهارنظر کنیم، تا این لحظه چیزی به عنوان طرحی از مجلس یا لایحه‌ای از دولت با این موضوع اعلام وصول نشده است.

وی افزود: موضوعات این چنینی یک مبحث کارشناسی محسوب شده و در چنین فضایی مطرح است. 

نماینده اهواز در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی پیرامون مساله «اصلاح نظام یارانه‌ای» که زمزمه آن از سوی مجلس شنیده می‌شود و اینکه چنین طرحی ممکن است به گرانی در حامل‌های سوخت منجر شود»، بیان کرد: خط قرمز ما گرانی سازمان یافته است، اکنون گرانی متاسفانه انقدر زیاد است که مردم در معیشت دچار مشکل شده‌اند؛ ولی اینکه ما بخواهیم در مجلس و دولت تصمیمی را بگیریم که باعث فشار بیشتر بر مردم و به صورت ویژه قشر ضعیف و متوسط شود، قطعا این خط قرمز ماست.

وی افزود: در رابطه با بحث اصلاح یارانه‌ها هم مباحثی در حال طرح است که هدفمند باشد و به صورت نظام‌مند به کسی که واقعا نیازمند است، پرداخت شود. اما اجرای موارد این چنینی به یک برنامه‌ریزی دقیق در هر دو حوزه تصمیم‌گیری و اجرا نیاز دارد چرا که ممکن است قانون خوبی نوشته شود اما در اجرا این اتفاق کامل محقق نشود. مثلا اگر قرار است سوخت گران شود پیش زمینه باید این باشد که سوخت حمل و نقل عمومی واقعاً تامین شود یا اگر قرار است موضوعی در حوزه کالاهای اساسی گران شود قطعا باید نیاز مردم تامین شود؛ در واقع باید یک سامانه توزیع و قابل پایش وجود داشته باشد که هرکسی، هر کالایی را به هر قیمتی ارائه ندهد.

یوسفی تصریح کرد: در نتیجه بدون اندیشیدن تدابیر مناسب و میدانی که از وارد آمدن فشار به زندگی و معیشت مردم جلوگیری کند، نباید به سمت موضوعات این چنینی رفت./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر