کد خبر: 118476
A

قطر: به نفع ما و همه است که ایران به توافق هسته‌ای بازگردد

وزیر امور خارجه قطر در اظهاراتی اعلام کرد برای اینکه از رقابت هسته‌ای در منطقه جلوگیری شود، توافق هسته‌ای با ایران به نفع همه است.

قطر: به نفع ما و همه است که ایران به توافق هسته‌ای بازگردد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در اظهاراتی به تحولات اخیر افغانستان و برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

آل ثانی با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفت: «به نفع ماست که توافق هسته‌ای با ایران به حالت قبل بازگردد تا از رقابت هسته‌ای در منطقه جلوگیری شود.»

او در ادامه افزود: «ما از مذاکرات سازنده بین ایران و عربستان حمایت می‌کنیم.»

وزیر خارجه قطر همچنین خاطر نشان کرد: «ما با ایران به عنوان یک کشور همسایه برخورد می‌کنیم و ایران بازیگر اصلی منطقه است. کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس باید به دور از هرگونه دخالت در امور داخلی ایران با این کشور ارتباط برقرار کنند.»

او در ادامه به موضع افغانستان پرداخت و گفت: «هدف ما از تعامل با آمریکا و جنبش طالبان یافتن راه حل‌هایی برای وضعیت در افغانستان است.»

 وزیر امور خارجه قطر در اظهاراتی به بحران اقتصادی در افغانستان اشاره کرد و گفت: «وضعیت اقتصادی در افغانستان بسیار بحرانی است و دولت افغانستان نمی‌تواند بودجه‌ای دریافت کند، بنابراین چگونه باید حقوق کارکنان و کارگران را پرداخت کند؟»

او در ادامه از جامعه بین المللی خواست تا به افغانستان برای غلبه بر بحران‌های اخیری که این کشور با آن مواجه است، کمک کنند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همچنین درباره اقدامات طالبان گفت: «مواضع جنبش طالبان واقعاً توسعه یافته است، اما جهان منتظر دیدن اقداماتی عملی و ملموس از طرف این گروه هستند.»

 او همچنین تاکید کرد: «ارائه راهنمایی و حمایت از دولت جدید افغانستان برای انجام تعهدات خود در موضوعاتی مانند آزادی حرکت و حقوق زنان بسیار مهم است.»

 آل ثانی در ادامه خاطر نشان کرد که قطر یک میانجی بی طرف است و بی طرفی و روابط خوب خود را با طرف‌های مختلف افغانستانی حفظ کرده است.

او همچنین تاکید کرد: «ما نباید افغانستان را عرصه رقابت بدانیم، بلکه باید رویکرد همکاری بین طرف‌های مختلف بین المللی اتخاذ شود. کشور‌های اسلامی می‌توانند نقش مثبتی در افغانستان داشته باشند.»

وزیر امور خارجه قطر همچنین اظهار داشت: «طالبان متعهد به مبارزه با سازمان‌های تروریستی است و افغانستان سکوی تروریسم نخواهد بود و از آن‌ها می‌خواهیم به تعهدات خود پایبند باشند.»/ YJC

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر