کد خبر: 118505
A

آب معدنی‌های موجود در بازار همان آب شرب است

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: خیلی از این‌ها آب معدنی نیست و از معادن یا چشمه‌ها برداشت نمی‌شود، بلکه همین آب شرب معمولی است که مجددا تصفیه می‌شود.

آب معدنی‌های موجود در بازار همان آب شرب است

به گزارش دیده بان ایران، حسین عزیزی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد؛ درباره وضعیت پایش سلامت آب‌های معدنی و همچنین تفاوت آن با آب آشامیدنی و درج عبارت معدنی و آشامیدنی بر روی بسته‌بندی‌ها، اظهار کرد: باید توجه داشت، تمام محصولاتی که به کشور وارد یا در داخل کشور تولید می‌شود، از جمله آب معدنی تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارند و به صورت ادواری از آنها نمونه‌برداری انجام می شود و اگر عدم انطباق داشته باشند، بر اساس آن عدم انطباق با شرکت‌ها برخورد می‌شود، اگر جزئی باشد به آنها تذکر داده می‌شود و اگر نیاز به تغییراتی در خط تولید و ... باشد، انجام و نظارت می‌شود. در حال حاضر خوشبختانه مشکلی در زمینه آب‌های معدنی نداریم.

تبلیغات گمراه کننده آب معدنی و آب آشامیدنی

وی افزود: همه اصطلاحا به این بسته‌بندی‌های آب، آب معدنی می‌گویند، اما خیلی از این‌ها آب معدنی نیست و از معادن یا چشمه‌ها برداشت نمی‌شود، بلکه همین آب شرب معمولی است که مجددا تصفیه می‌شود. یعنی آب معمولی را مجددا تصفیه می‌کنند تا از نظر فاکتورهای سلامتی کاملا مورد اطمینان باشد و بعد بسته‌بندی می‌کنند. بر این اساس ما پیگیر بوده‌ایم که آن برندی که آب آشامیدنی است، روی آن «آب آشامیدنی» درج شود تا مصرف‌کننده گمره نشود و آنکه از چشمه‌ها و معادن برداشت شده، «آب معدنی» نوشته شود.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: هر آب معدنی هم به صرف اینکه معدنی است، ممکن است خیلی خوب نباشد و املاح زیاد باشد و برای مصرف‌کننده به ویژه در درازمدت مشکل ایجاد کند که به آنها اعلام می‌کنیم و باید این مورد را اصلاح و املاح را تعدیل کنند و قبل از پر شدن بطری، اصلاحات انجام می‌شود و اکنون استانداردها رعایت می‌شود و فکر می‌کنم که مسئله آشامیدنی و معدنی را روی برچسب‌ها درج می‌کنند. در عین حال ما برچسب‌ها را هم به صورت ادواری ارزیابی می‌کنیم و اگر برچسبی مشکل داشته باشد به صاحب شرکت تذکر داده می‌شود و مطابق با دستورالعمل با او برخورد می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر