کد خبر: 118855
A

ایرانی‌ها ۴.۶ میلیارد عدد قرص آرام‌بخش می‌خورند

براساس آمارنامه دارویی کشور، در سال ۱۳۹۹، ۴۴ میلیارد و ۵۲۶ میلیون عدد دارو در کشور مصرف شده است. بررسی میزان مصرف دارو نشان می‌دهد به لحاظ تعدادی، قرص‌های استامینوفن، متفورمین، آسپیرین، کپسول آموکسی‌سیلین، قرص لوزارت پتاسیم، استامینوفن–کدئین، سرماخوردگی بزرگسالان، لووتیروکسین، آتورواستاتین و آملودیپین در رتبه‌های اول تا دهم قرار دارند.

ایرانی‌ها ۴.۶ میلیارد عدد قرص آرام‌بخش می‌خورند

به  گزارش سایت دیده بان ایران؛ راساس آمارنامه دارویی کشور، در سال 1399، 44میلیارد و 526میلیون عدد دارو در کشور مصرف شده است.

براساس آمارنامه دارویی کشور، در سال 1399، 44میلیارد و 526میلیون عدد دارو در کشور مصرف شده است. بررسی میزان مصرف دارو نشان می‌دهد به لحاظ تعدادی، قرص‌های استامینوفن، متفورمین، آسپیرین، کپسول آموکسی‌سیلین، قرص لوزارت پتاسیم، استامینوفن–کدئین، سرماخوردگی بزرگسالان، لووتیروکسین، آتورواستاتین و آملودیپین در رتبه‌های اول تا دهم قرار دارند. یکی از نکات جالب مصرف عددی قرص در کشور، سهم بالای چهار قرص استامینوفن، استامینوفن–کدئین، سرماخوردگی بزرگسالان و کپسول ژلوفن است که معمولا هر ایرانی به تعداد زیادی از آنها مصرف می‌کند.

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهد ایرانی‌ها در سال گذشته 6میلیارد و 660میلیون عدد از این چهار قرص را مصرف کرده‌اند. به‌عبارتی هر ایرانی در سال گذشته به‌طور میانگین بیش از 55عدد از این چهار قرص را مصرف کرده است. در رتبه‌های بعد قرص‌های مربوط به انواع عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی، بیماری فشار خون و دیابت بیشترین مصرف عددی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

اما درخصوص فروش ریالی نیز، طی سال گذشته 10 دارو شامل ویال رمدسیویر، کپسول آموکسی سیلین، کلوپیدوگرل، کپسول ژلوفن، متفورمین، پودر لیوفیلیزه رمدسیویر، محلول تزریقی پرنترال، ایمونوگلوبولین وریدی، اینترفرون بتا. آ1 و سرم مایع به ترتیب بالاترین رقم فروش ریالی را به خود اختصاص داده‌اند.

ویال رمدسیویر با 559 میلیارد تومان در رتبه اول، کپسول آموکسی سیلین با 495 میلیارد تومان، کلوپیدوگرل با 464 میلیارد تومان، کپسول ژلوفن با 463 میلیارد تومان، متفورمین با 446 میلیارد تومان ازجمله این داروها با بالاترین فروش ریالی هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر