کد خبر: 118857
A

آمریکا:درباره برگزاری مذاکرات بروکسل اطلاعی نداریم

وزارت خارجه آمریکا : تا زمانی که تهران راه دیپلماسی را انتخاب نکند و به تعهدات هسته ای خود بازنگردد، تحریم ها علیه ایران باقی خواهد ماند

آمریکا:درباره برگزاری مذاکرات بروکسل  اطلاعی نداریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنگوی وزارت آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران درباره مذاکرات احیای برجام و گفت‌وگوها در بروکسل واکنش نشان داد و گفت، آمریکا نسبت به مذاکرات احیای برجام با ایران بدبین نیست، اما این گفت‌وگوها نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

به گزارش منابع خبری، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه ایران خواستار برگزاری مذاکراتی در بروکسل پیش از آغاز مذاکرات وین است گفت: «ایالات متحده به روشنی گفته که مقصدی که دنبال آن هستیم در وین است و ما به دنبال یک گام واسطه‌ای در بروکسل نیستیم.ما فکر نمی‌کنیم هیچ جلسه‌ای در مورد مذاکرات هسته ای ایران بروکسل ضروری باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود که درباره مذاکرات برجام با ایران بدبین نیست، اما این گفت‌وگوها نمی‌تواند به‌طور نامحدود ادامه یابد.

ند پرایس گفت، واشنگتن نه خوش بین و نه بدبین است، بلکه درباره دور جدیدی از مذاکرات با ایران درباره بازگشت به برجام صرفا دور اندیش است.

وزارت خارجه آمریکا گفت: تا زمانی که تهران راه دیپلماسی را انتخاب نکند و به تعهدات هسته ای خود بازنگردد، تحریم ها علیه ایران باقی خواهد ماند.

اقداماتی از سوی ایران مشاهده نکردیم که با گفته های مقام های این کشور درباره بازگشت به مذاکرات همخوانی داشته باشد و ما آماده بررسی گزینه های دیگر هستیم.

موضع ما درباره ایران روشن است و ما دیدگاه خوش بینانه و یا بدبینانه ای نداریم اما در حال ارزیابی واقعیت ها هستیم.

موضع چین درباره بازگشت به توافق هسته ای روشن و سازگار با مواضع واشنگتن، مسکو و اروپا است.

ما معتقدیم که گفتگوی سازنده بین عربستان سعودی و ایران به ثبات اوضاع در منطقه کمک می کند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه برای گفت‌وگو با ایران قبل از برگزاری مذاکرات وین درباره برجام اعلام آمادگی کرد. ساعاتی قبل‌تر، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه روز پنجشنبه با ایران در بروکسل درباره از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهد کرد.

«نبیلا ماسرالی» سخنگوی اتحادیه اروپا در همین خصوص گفت: «روز پنجشنبه جلسه‌ای برگزار نخواهد شد.»

بورل در توضیح بیشتر در این باره گفت: «این امیدواری‌ای است که هیچ طرح ملموسی برای آن وجود ندارد. من مخالف آن نیستم.»

بورل اضافه کرد: «اگر آنها نیاز دارند قبل از نشست وین، با من یا دیگران گفت‌وگوهای دوجانبه داشته باشند من این کار را انجام خواهم داد چون وظیفه‌ام است.»

بورل مدعی  شد که  آماده برطرف کردن تردیدهای ایران در خصوص گفت‌وگوهای وین در هر چارچوبی است اما گفت‌وگوهای جدی در این خصوص در وین انجام خواهد شد.

در هفته‌های اخیر، مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بارها دولت جدید ایران را متهم کرده‌اند که در حال اتلاف وقت است و تمایلی برای بازگشت به مذاکرات وین ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر