کد خبر: 11895
A

استقبال عربستان از مواضع ترامپ درقبال ایران/ الجبیر: با آمریکا منافع مشترک داریم

وزیر خارجه عربستان نسبت به رویکردهای دولت آتی آمریکا ابراز خوش‌بینی و از مواضع دولت ترامپ در قبال ایران و داعش استقبال کرد.

استقبال عربستان از مواضع ترامپ درقبال ایران/  الجبیر: با آمریکا منافع مشترک داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از سایت ارم نیوز، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفتگو با خبرنگاران در پاریس گفت: ریاض به رویکرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا چشم دوخته است. منافع ما با منافع آمریکا چه از لحاظ ژئوسیاسی درباره سوریه، عراق، یمن و ایران و چه درباره مسائل انرژی و مالی همخوانی دارد.

وی افزود: اهدافی که ریاض دنبال تحقق آن است همان اهدافی است که واشنگتن نیز برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. شاید اختلافاتی درباره چگونگی تحقق این مسئله باشد اما اختلافی میان دو کشور درباره اقداماتی که باید اتخاذ شود، وجود ندارد و این مسئله هرگز تغییر نخواهد کرد.

الجبیر درباره روابط عربستان با ایران با طرح این ادعا که "ایران ثبات منطقه را برهم می‌زند!" گفت: "روابط عربستان با ایران دچار تنش شده و نتیجه سیاست‌های «خصمانه» ایران است! اینکه بتوانیم با ایران در صلح و همبستگی زندگی کنیم بسیار خوب است اما باید تلاش‌ها دو طرفه باشد."

وی درباره بحران سوریه گفت: مذاکرات پیشنهادی در آستانه با هدف رسیدن به آتش‌بس بهتر است تجربه شود اما نباید این مذاکرات را اینگونه تفسیر کرد که ریاض از گروه‌های مخالفی که خواهان برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند، دست خواهد کشید.

الجبیر گفت که هدف رسیدن به آتش‌بس و انتقال قدرت است.

وی درباره بریگزیت نیز گفت: خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا هرگز تأثیری بر روابط میان ریاض و لندن یا روابط با اتحادیه اروپا نخواهد گذاشت.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر