کد خبر: 119298
A
دیده بان ایران «دستمال تمیز زاکانی» را بررسی کرد؛

ماجرای شراکت داماد علیرضا زاکانی و رامبد جوان چیست؟

علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران که پیش از این اعلام کرده بود آمده تا به انتصابات فامیلی پایان دهد، روز گذشته داماد خود حسین حیدری را به سمت دستیار ویژه شهردار منصوب کرد. همین انتصاب با انتقادات فراوانی همراه بود؛ هر چند حامیان نگرش انقلابی علیرضا زاکانی معتقدند داماد او توانمند است.

ماجرای شراکت داماد علیرضا زاکانی و رامبد جوان چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران که پیش از این اعلام کرده بود آمده تا به انتصابات فامیلی پایان دهد، روز گذشته داماد خود حسین حیدری را به سمت دستیار ویژه شهردار منصوب کرد. همین انتصاب با انتقادات فراوانی همراه بود؛ هر چند حامیان نگرش انقلابی علیرضا زاکانی معتقدند داماد او توانمند است. 

در کنار همه این موارد نباید از نظر دور داشت که انتصاب داماد توسط آقای زاکانی دقیقاً مانند انتصاب خودش اقدامی خلاف قانون است. براین اساس در ماده 10  مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران به کارگیری بستگان در شهرداری در دوره فعالیت مدیران شهرداری و اعضای شورا ممنوع است. 

هر چند برای اعضای شورای شهر ششم «قانون» موضوعیت ندارد برخی از آنها معتقدند انتصاب آقای داماد بر اساس رانت نبوده و او توانمند است؛ اما فراموش کرده اند که تنها سابقه داماد شهردار تهران شرکت "عرش" است. شرکتی با شراکتی با رامبد جوان

ماجرای دستمال تمیز !

در کشمکش‌های بین علیرضا زاکانی و تاجگردون بود که نام مریم زاکانی و همسرش حسین حیدری مطرح شد. تاجگردون با گفتن این عبارت که :«شاید من شیشه کثیف باشم؛ اما دستمال شما تمیز نیست.» به قضیه دختر و داماد زاکانی اشاره کرد.

علیرضا زاکانی در مورد وضعیت فرزندان خود می‌گوید که هیچ‌یک از آن‌ها ازدواج سیاسی نداشته‌اند و همگی در ایران ساکن هستند. مریم زاکانی دختر اول او فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. او برای ادامه تحصیل در رشته «علوم انسانی دیجیتال» به سوئیس رفته است.

حسین حیدری همسر مریم زاکانی، فرزند یک جانباز جنگی است. حیدری به طور مستقیم در فعالیت‌های سیاسی شرکت نمی‌کند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد داماد علیرضا زاکانی بدست بیاورید، با انتخابات 1400 همراه باشید.

حسین حیدری کیست؟

به گفته خود آقای زاکانی، دامادش حسین حیدری، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است. دختر و داماد علیرضا زاکانی برای ادامه تحصیل به سوئیس می‌روند تا برای خدمت به کشور علوم تازه را یاد بگیرند.

داماد و دختر زاکانی

زاکانی می‌گوید که فرزندانش از موقعیتش هیچ استفاده‌ای نکرده‌اند و موفقیت‌های آن‌ها نتیجه تلاش‌هایشان است. هرچند که در کشمکشی که بین تاجگردون و زاکانی در مجلس ایجاد شد؛ تاجگردون به نقش زاکانی در قراردادهای شرکت عرش که مریم زاکانی مدیر عامل آن است اشاره کرد.

شراکت داماد علیرضا زاکانی و رامبد جوان

حسین حیدری همسر مریم زاکانی و رامبد جوان در شرکت «ایده نگار عرش» با هم شریک هستند. (نگار نام همسر رامبد جوان و عرش نام شرکت همسر حسین حیدری است). حسین حیدری مدیرعامل و رامبد جوان رئیس هیات مدیره این شرکت هستند. جالبتر اینکه در گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر دوره قبل درباره املام نجومی نام رامبد جوان هم به عنوان یکی از دریافت کنندگان املاک نجومی ذکر شده است. 

شراکت حسین حیدری و رامبد جوان

نوه علیرضا زاکانی تابعیت سوئیس دارد

در طول تحصیل خانم زاکانی در سوئیس و زمانی که او ترم دوم بود، باردار می‌شود. به دلیل تقارن زمان زایمان او با امتحانات پایان ترم، مریم زاکانی امکان برگشت به ایران را نداشته است؛ به همین دلیل فرزند خود را در سوئیس به دنیا می‌‎آورد. فرزند مریم زاکانی و حسین حیدری تابعیت سوئیس را دارد./ سایت دیده بان ایران 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر