کد خبر: 119407
A
یک رسانه نزدیک به سپاه خبر داد:

ارز ۴۲۰۰ تومانی در «آبان» حذف نمی شود

رسانه های اصولگرا پس از روی کارآمدن دولت ابراهیم رئیسی با توجه به میزان کسری بودجه که دولت جدید با آن روبروست سعی دارند زمینه را برای حذف ارز 4200 تومانی فراهم کنند و از همین روی در گفت وگو با برخی نمایندگان مجلس تلاش می کنند این مطلب را برای مردم جا بیندازند تا حوادث ابان 98 باردیگر تکرار نشود.

ارز ۴۲۰۰ تومانی در «آبان» حذف نمی شود

به گزارش دیده بان ایران، رسانه های اصولگرا پس از روی کارآمدن دولت ابراهیم رئیسی با توجه به میزان کسری بودجه که دولت جدید با آن روبروست سعی دارند زمینه را برای حذف ارز 4200 تومانی فراهم کنند و از همین روی در گفت وگو با برخی نمایندگان مجلس تلاش می کنند این مطلب را برای مردم جا بیندازند تا حوادث ابان 98 باردیگر تکرار نشود. چرا که این رسانه ها اعتقاد دارند که توجیه نکردن مردم توسط دولت روحانی در ماجرای گرانی بنزین باعث به وقوع پیوستن آن حوادث تلخ شده بود.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه در رابطه با همین موضوع در خبری که اخیراً منتشر کرده است می نویسد: اخیراً بحث حذف ارز 4200تومانی واردات کالاهای اساسی در محافل مختلف شنیده شده است، این موضوع بعد از مصاحبه‌های وزیر اقتصاد و رئیس جمهور ضریب بیشتری گرفت. البته رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود نیز اعلام کرده بود که حذف ارز ترجیحی بدون اعلام قبلی، و زمینه‌سازی لازم انجام نخواهد شد و در این مورد به‌صورت غافلگیرانه عمل نخواهد شد.

چند روز قبل نیز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در  نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه مدت‌هاست موضوع حذف ارز 4200تومانی مطرح است اما اجرایی نمی‌شود و این روند باید تغییر کند، تصریح کرد: ستاد اقتصادی دولت نیز موافق حذف ارز ترجیحی است.

بعد از این موضع‌گیری‌ها، گمانه‌زنی‌هایی درباره حذف ارز 4200تومانی در آبان‌ماه امسال در فضای مجازی مطرح شده بود، این موضوع باعث سوءاستفاده‌هایی در فضای اقتصادی کشور و رشد قیمت برخی اقلام و همچنین افزایش نوسانات در بازار ارز شد. این خبرسازی‌ها تا جایی پیش رفته بود که حتی جزئیاتی مثل حذف ارز دولتی واردات 5 قلم کالای اساسی و ابقای ارز ترجیحی گندم و دارو در  رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

در همین راستا پیگیری ها از دولت نشان می‌دهد، فعلاً موضوع حذف ارز دولتی در دستور کار نیست و به‌طور حتم روند فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی در آبان‌ماه تغییری نخواهد کرد، به این ترتیب اگر تصمیم نهایی برای حذف ارز ترجیحی اتخاذ شود این موضوع با اعلام قبلی و زمینه‌سازی‌های لازم کارشناسی و رسانه‌ای تصمیم‌گیری و اجرایی خواهد شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران برخی از اقتصاد دان های مطرح در کشور بر این باورند که حذف ارز 4200 تومانی قطعاً باعث بالا رفتن قیمت ارز تا مرز 35 هزارتومان خواهد شد./ دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر