کد خبر: 119427
A

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: آمریکا به دنبال تشکیل یک جبهه‌ متحد در قبال ایران است

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به پرونده هسته ای ایران گفت، دولت آمریکا به دنبال هماهنگی با سه کشور اروپایی برای تشکیل یک «جبهه متحد» در قبال ایران است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: آمریکا به دنبال تشکیل یک جبهه‌ متحد در قبال ایران است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری الجزیره نوشت؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به پرونده  هسته ای  ایران  گفت، دولت آمریکا به دنبال هماهنگی با سه کشور اروپایی برای تشکیل یک «جبهه متحد» در قبال ایران است.

جیک سالیوان در پاسخ به پرسشی درباره مشورت های ایالات متحده و شرکای آن با اشاره سفر اروپایی رئیس جمهوری آمریکا گفت، جو بایدن با شرکای اروپایی یعنی بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه کشور حاضر در توافق هسته‌ای موسوم به برجام، درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرده است، بخشی از دلایلی که جو باید می‌خواهد از فرصت برای هماهنگی نزدیک با شرکای اروپایی خود، به ویژه با سه کشور اروپایی که بخشی از مذاکرات هستند، استفاده کند، این است که ما پس از چهار سال اختلاف در سیاست ایران در دولت  دوتالد ترامپ یک جبهه متحد داشته باشیم.

جیک سالیوان در ادامه تاکید کرد٬ بازگشت به مذاکرات احیای برجام در وین، پایتخت اتریش برای دولت آمریکا یک اولویت اصلی محسوب می‌شود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که چه زمانی تصمیم خواهید گرفت که به دنبال طرح‌های جایگزین برجام باشید» گفت: ما نسبت به گام‌هایی که آنها از زمان خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برداشته‌اند، نگران و گوش به زنگ شده‌ایم.

جیک سالیوان در ادامه اضافه کرد، در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک محدودیت‌های قابل توجه و اساسی بر برنامه هسته‌ای آنها اعمال می‌شد. ما روی برنامه هسته‌ای ایران محدودیت‌هایی قرار داده بودیم، اکنون آن محدودیت‌ها را نداریم چون دیگر چنین توافقی را نداریم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با این حال گفت، ما باور داریم همچنان فرصتی برای حل این (مساله) از طریق دیپلماتیک وجود دارد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر