کد خبر: 119494
A

جلال جلالی زاده: واقعیت این است که «احمدی نژاد» هنوز هم قدرت دارد

عضو حزب اتحاد ملت گفت: « واقعیت ماجرا این است که احمدی نژاد قدرت دارد. همین که بخشی از وزرا، استانداران و ... منصوب به او هستند یعنی هنوز در قدرت سهم دارد و کسی هم نمی‌تواند این را انکار کند. مساله احمدی‌نژاد این است که پاسخ گروهی که شاید بخواهند او را منزوی نشان دهد، بدهد و بگوید که کسی نمی‌تواند من را منزوی کند».

جلال جلالی زاده: واقعیت این است که «احمدی نژاد» هنوز هم قدرت دارد

به گزارش دیده ایران؛ محمود احمدی‌نژاد در آخرین کنشگری خود به دوبی رفت و برگشت. کلی هم حاشیه به راه انداخت و خبرساز شد. از شایعاتی که درباره ممنوع‌الخروجی او مطرح شده بود گرفته تا موضوع واکسن و بازدیدهایش از نمایشگاه اکسپو، عکس‌های یادگاری که انداخت و اتمام نگهانی سفر! 

خلاصه اینکه به هدف همیشگی خود یعنی خبرساز شدن و جلب توجه مردم رسید. مساله قابل توجه‌تر اما اینجاست که هدف اصلی وی از این نوع خبرسازی‌ها چیست؟ آیا او برای بازگشت به قدرت برنامه‌ریزی می‌کند یا چون می‌داند که احتمالا دیگر چنین جایگاهی پیدا نخواهد کرد، درصدد است که نقش اپوزیسیون را به عهده بگیرد.

 

البته برخی از تحلیلگران معتقدند که او هدف دیگری دارد. مثلا جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هدف اصلی احمدی‌نژاد را تلاش برای قدرت‌نمایی دانست و گفت: «کارهای او البته به طور کلی پوپولیستی است که در شان یک رئیس جمهور سابق نیست. به نظر من او می‌خواهد به این وسیله جلب توجه کرده و بیشتر در معرض دید مردم باشد و بگوید که هر کاری بخواهم می‌کنم و کسی هم نمی‌تواند جلوی من را بگیرد مثلا کسی نمی‌تواند من را ممنوع‌الخروج یا ممنوع‌الورود کند، می‌خواهد که بگوید هرجا بخواهم می‌روم و هر حرفی بخواهم می‌زنم».

وی افزود: «البته واقعیت این است که او قدرت دارد. همین که بخشی از وزرا، استانداران و ... منصوب به او هستند یعنی هنوز در قدرت سهم دارد و کسی هم نمی‌تواند این را انکار کند. مساله احمدی‌نژاد این است که پاسخ گروهی که شاید بخواهند او را منزوی نشان دهد، بدهد و بگوید که کسی نمی‌تواند من را منزوی کند».

این عضو حزب اتحاد ملت در پاسخ به اینکه هدف او از اثبات یا نشان دادن قدرت خود چیست؟ آیا برنامه بازگشت به عرصه اجرا یا جایگاه‌های دیگر را دارد یا می‌خواهد در کنار باشد و از طریق نیروهای خود اعمال قدرت کند؟ گفت: «بحث اصلی قدرتمند نشان دادن خودش، همچنین تزریق نیرو و امید به هوادارانش است. او می‌خواهد ثابت کند که کسی قادر به حذف او از صحنه نیست. حضورهای متعدد و گرفتن فیلم و عکس ... نوعی اظهار وجود و ارسال پیام به هواداران است اما اینکه قصد حضور در انتخابات و گرفتن مسئولیت جدید دارد یا نه به آینده بستگی دارد. همین اقدامات فعلی اما نوعی اولتیماتوم به رقبا است».

این نماینده پیشین مجلس در ادامه گفت: «در صورتی که در آینده فضای مناسب و هموار باشد، احمدی‌نژاد می‌تواند شخصا به قدرت برگردد اما حتی اگر اینطور نشود هم از قدرت برخوردار است. وقتی نیروهای او در عرصه‌های مختلف حضور دارند یعنی در قدرت و تصمیم‌گیری‌ها نقش دارد. به نظر من اینکه خودش مسئولیتی داشته باشد یا نه اهمیت زیادی ندارد و مساله اصلی پایگاه او در قدرت است که اکنون در مجلس و دولت قوی است»./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر