کد خبر: 119501
A
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

طرح فساد داخلی به صورت مصداقی در نماز جمعه ممنوع است

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه که برخی از افراد و جناح ها تلقی دارند که امام جمعه عدالتخواه بیاید مصادیقی از فساد در منطقه را در خطبه های نماز جمعه مطرح کند این دروغ رسانهای بزرگی بود که مطرح شد تا چهره سازی مصنوعی در بین شبکه امامت جمعه اتفاق بیفتد. ائمه جمعه می دانستند که بر اساس نظر امامین انقلاب، طرح این نوع مسائل در خطبه های نمازجمعه به صورت مصداقی ممنوع است.

طرح فساد داخلی به صورت مصداقی در نماز جمعه ممنوع است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» امروز چهارشنبه در نشست ائمه جمعه استان اظهار کرد: در ساحت فرهنگی و اجتماعی این منطقه کنشگران اصلی ائمه جمعه هستند و این مسئولیت جدی آنان است که با نقسه درست این میدان را به خوبی مدیریت کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه هنر ائمه جمعه را این دانست که همه ظرفیت ها را سازماندهی و برای رسیدن به این هدف بزرگ به هم متصل کنند و گفت: نقش ائمه جمعه استان در این زمینه بسیار مهم و سنگین است که در این راستا باید بنیه فرهنگی، ایمانی، مهار مدیریتی و روانشناسی ارتباطی با اقشار مختلف را تقویت کنند تا بتوانند مسئولیت خود را در این مقطع تاریخی سرنوشت ساز به نحو احسن به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برنامه اعتلای فرهنگی و ایمانی مناطق و شهرستان‌ها از سوی این شورا ابلاغ شده است، تصریح کرد: اکنون شبکه ائمه جمعه دارای نقشه راه منعطف و متناسب با شرایط بومی هر منطقه است که البته عملیات تطبیق این طرح با هر منطقه بر عهده ائمه جمعه است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد: ائمه جمعه باید برای عمران مادی و معنوی مساجد وارد میدان شوند چرا که در هدف گذاری تمدن سازی اسلامی تکیه شبکه امامت بر مساجد پویا و زنده و اتصال آن با همه امامان جماعت است.

به گفته وی شناسایی دقیق و کامل ظرفیت‌های هر منطقه و مرتبط کردن آن ظرفیت با نقاط اولویت‌دار جزو رسالت‌ها و وظیفه مهم ائمه جمعه است که هرچند این کار دشواری‌های خودش را دارد اما انجام آن‌ ممکن است و همه باید همکاری لازم داشته باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه باید شورای فرهنگ عمومی در استان ها با مسئولیت ائمه جمعه احیا و از ظرفیت های آن استفاده شود، افزود: باید شورای فرهنگ عمومی را از این وضعیت انفعالی خارج کنیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: بحث تحول ساختاری شورای فرهنگی عمومی در حال پیگیری است تا اجرای مصوبات این شورا تضمین لازم را داشته باشد. همچنین شورای هماهنگی سراسری برای مدیریت یکپارچه مساجد نیز در حال پیگیری است.

وی ارتباط ائمه جمعه با شبکه نخبگانی در اقصی نقاط کشور را یک ضرورت دانست و گفت: امام جمعه باید بتواند هم ظرفیت‌های مردمی و هم ظرفیت‌های نهادی منطقه محل مأموریت خود را فعال کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با ابراز خرسندی از وحدت گفتمانی ائمه جمعه، تصریح کرد: یکی از کلان گفتمان ها که اخیرا در برخی از گفتگوهای مجازی نسبت به شبکه ائمه جمعه جفا شد، کلان گفتمان عدالت و مبارزه با فساد است که در این راستا هیچ بگومگوی حاشیه ای نمی تواند در عزم شبکه امامت جمعه برای تعمیم عدالت و ریشه کنی فساد و میدان آوردن ظرفیت مردمی برای رهگیری این مقصد بزرگ تعلل ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه طبع شبکه امامت جمعه در کشور، طبع عدالتی در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی است، تأکید کرد: ائمه جمعه در وسط این میدان مسیر پیش روی را با قوت بیشتری دنبال خواهند کرد و پرچم داری عدالت خواهی را در کشور بر زمین نخواهند گذاشت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه تصریح کرد: آنچه که برخی از افراد و جناح ها تلقی دارند که امام جمعه عدالتخواه بیاید مصادیقی از فساد در منطقه را در خطبه های نماز جمعه مطرح کند این دروغ رسانهای بزرگی بود که مطرح شد تا چهره سازی مصنوعی در بین شبکه امامت جمعه اتفاق بیفتد، این‌ها نمی دانند آحاد ائمه جمعه در کشور سالهاست پای مسئله عدالت در منطقه خود ایستاده اند و پیگیری می کنند و بسیاری از دشواری ها به برکت نماز جمعه حل و فصل شده و بسیاری از این نوع فسادها از طریق دستگاه های مسئول رهگیری شده است اما ائمه جمعه می دانستند که بر اساس نظر امامین انقلاب، طرح این نوع مسائل در خطبه های نمازجمعه به صورت مصداقی ممنوع است؛ کسانی که از این ممنوعیت خارج شدند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: طرح کردن اسم افراد و شرکت ها در خطبه های نماز جمعه عدالتخواهی نیست بلکه باید این کار توسط دستگاه های مربوطه خودش پیگیری شود چون انتصاب فساد به دیگران مستلزم رهگیری جدی و فنی در دستگاه قضایی و امنیتی است.

وی بیان داشت: ائمه جمعه ناظر امین رهبری در منطقه خودشان هستند و هر جایی مشکلات را ببینند به مسئول مربوطه یادآوری می کنند و اگر توجه نشد در سطح مسئولان بالاتر دنبال می کنند. اما اگر عده ای خیال کنند از این رفتار ژورنالیستی و راه انداختن شوی عدالتخواهی اسم آن را می تواند عدالتخواهی بگذارند اینگونه نیست بلکه این رفتار خودش ضدعدالتخواهی است. دیگرانی شاید در این زمینه به روش های دیگری کار کنند اما این رفتار ربطی با امامت جمعه ندارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر اینکه روحانیت متعهد، به خون سرمایه‌داران زالو‌صفت تشنه است، افزود: ائمه جمعه در رابطه با حقوق عامه مردم هرگز کوتاه نمی آید و تا هر جایی که نفوذ کلمه داشته باشند دنبال این مسائل هستند و فساد در منطقه خود را دنبال می کنند و خواسته عامه مردم را در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه قصد ائمه جمعه تشویش اذهان عمومی و مانور تبلیغاتی نیست، گفت: هدف ما شناسایی مسائل و رهگیری آن در محورهای که وظیفه مند هستند، است. هدف در این زمینه نصیحت و خیرخواهی و حل مسائل است و باید طبیبانه وارد میدان شد تا مسئله حل شود.

وی تأکید کرد: امامان جمعه حاضر نیستند با وجود هر شرایط سخت زندگی، با کسی وارد معامله نمی شود و هرگز از مقاصد اصلی خود کوتاه نمی آید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه عنوان کرد: سرمایه های خراسان جنوبی به لحاظ فرهنگی و تمدنی بسیار غنی است و از قدیم این منطقه را به فرهنگ و تعلیم و تربیت می شناسیم.

وی ادامه داد: این منطقه مرزی و تلفیقی است و خوشبختانه با وحدت و هم زیستی قومی و مذهبی مسئله ای در این زمینه وجود ندارد که موجب نگرانی باشد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: در خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی های و عوامل دیگر مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند اما اگر طراحی درستی برای آنان انجام شود نه تنها می توانند خود را مستغنی کنند که به نقاط دیگر کشور هم می توانند خدمت رسانی داشته باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در دولت جدید شاهد تحرک بیشتر در بخش بهبود وضعیت معیشت مردم شاهد باشیم و روحانیون و ائمه جمعه نیز باید مردم استان را پای کار بیاورند تا آن اتفاق مناسب در خراسان جنوبی رخ دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر