کد خبر: 119570
A

آنتونی بلینکن: واشنگتن جلوی توسعه فناوری پهپادهای ایران را خواهد گرفت

وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که از تمامی ابزارها برای جلوگیری از آنچه گسترش نفوذ و فعالیت‌های مخرب ایران، از جمله توسعه هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) خوانده شده، استفاده می‌کنیم.

آنتونی بلینکن: واشنگتن جلوی توسعه فناوری پهپادهای ایران را خواهد گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که از تمامی ابزارها برای جلوگیری از آنچه گسترش نفوذ و فعالیت‌های مخرب ایران، از جمله توسعه هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) خوانده شده، استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه با طرح این ادعا که فعالیت‌های ایران در حوزه پهپادهایش تهدیدی علیه منافع آمریکا است، مدعی شد که سپاه پاسداران ایران این پهپادها را در اختیار گروه‌های مورد حمایت ایران قرار داده است و آنها نیز از این ابزار برای حمله به نیروهای آمریکایی و دریانوردی بین المللی استفاده کرده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش پایانی این بیانیه بار دیگر تاکید کرده است که واشنگتن تمامی ابزارهای موجود، شامل تحریم‌ها برای جلوگیری و مقابله با شبکه‌ای که تجهیزات مورد نیاز برای توسعه فناوری پهپادها در ایران را فراهم می‌کند، به کار خواهد گرفت./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر