کد خبر: 119603
A

بعد از بحرین، کویت هم کاردار لبنان را اخراج کرد

امروز (شنبه) کویت سفیر خود از لبنان را فراخواند و ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان در کویت فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

بعد از بحرین، کویت هم کاردار لبنان را اخراج کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ بر اساس گزارش «العین»، وزارت خارجه کویت در بیانیه خود اعلام کرد، این تصمیم را به دلیل ادامه اظهارات منفی علیه سعودی و «عدم اتخاذ اقدامات مناسب جهت جلوگیری از قاچاق به کشورهای عضو شورای همکاری» گرفته است.

عربستان سعودی و بحرین نیز در پی تنش اخیر پیش آمده میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، سفرای لبنان را اخراج کردند.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

با این حال، قرداخی در واکنش به این حملات رسانه‌ای گفت که به هیچ وجه قصد اهانت به عربستان سعودی و امارات را نداشته است./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر