کد خبر: 119604
A
دیده بان ایران:

«کیهان» خواستار محاکمه زنگنه و آذری جهرمی به بهانه حمله سایبری به سامانه کارت سوخت شد

پنج روز پس از حمله سایبری گسترده به سامانه کارت سوخت در سراسر کشور روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری برای دومین بار طی چند روز گذشته خواستار محاکمه «بیژن زنگنه» شد.

«کیهان» خواستار محاکمه زنگنه و آذری جهرمی به بهانه حمله سایبری به سامانه کارت سوخت شد

به گزارش دیده بان ایران، پنج روز پس از حمله سایبری گسترده به سامانه کارت سوخت در سراسر کشور روزنامه کیهان برای دومین بار طی چند روز گذشته خواستار محاکمه «بیژن زنگنه» شد.

این روزنامه نوشت: مسئولان قبلی وزارت نفت و همچنین وزارت ارتباطات درباره ترک فعل صورت گرفته و تحمیل خسارت به کشور باید پاسخگو شوند.

کیهان در حالی این اظهارات را مطرح می کند که اساساً مسئول رسیدگی و جلوگیری از حملات سایبری بر عهده سازمان پدافند غیرعامل به ریاست سردار جلالی است که برای ایک کار هر سال ردیف بودجه مجزا دریافت می کند.

گفتنی است هفته گذشته فرمانده پدافند غیر عامل کشور ادعاهای برخی فعالان سیاسی در خصوص مقصر بودن پدافند غیر عامل کشور را در حمله سایبری روز گذشته تکذیب کرد و گفته بود : در تقسیم کاری که صورت گرفته، ما سامانه سوخت را در سالجاری و هم سال گذشته ارزیابی کردیم و اشکالاتی که وجود داشت را به صورت کتبی ابلاغ و پیگیری کردیم.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، سه شنبه شب در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایران گفته است: این حملات آنچنان گسترده بوده که همه ۴۳۰۰ پمپ بنزین و جایگاه سوخت در کشور دچار اختلال شدند.

 

پدافند غیرعامل چیست؟

هدف از تاسیس سازمان پدافند غیر عامل کاهش آسیب‌های جنگ احتمالی و همچنین جنگ‌های الکترونیک یا خرابکاری در تاسیسات غیر نظامی حساس ایران است. در حال حاضر فرمانده این نهاد غلامرضا جلالی است.

تشکیل پدافند غیر عامل از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تشکیل این سازمان عملا به معنای ایجاد زیرساخت‌ها برای آمادگی با جنگ‌های احتمالی در بخش غیر نظامی بود.

مبارزه با جنگ سایبری یکی از اهداف سازمان پدافند غیر عامل اعلام شده است. این نهاد که در تمام وزارتخانه‌ها و نهادهای مهم نمایندگی دارد، نتوانسته از تمام حملات سایبری به تاسیسات مهم ایران جلوگیری کند و در ده سال گذشته بارها هدف حملات گسترده و مخرب بوده است./ دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر