کد خبر: 119861
A

دلخوش: وزارت نیرو قیمت برق مصرفی مشترکان را به جای ۴۸۰ تومان ۸۲۰ تومان حساب کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اخطاری تأکید کرد: فیش برق مصرفی مردم بدون اطلاع قبلی به جای برق حرارتی به صورت برق تجدیدپذیر محاسبه شده است و این دست در جیب مردم کردن است.

دلخوش: وزارت نیرو قیمت برق مصرفی مشترکان را به جای ۴۸۰ تومان ۸۲۰ تومان حساب کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛  سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه صحن علنی امروز (۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری طبق اصل (۳)، (۲۰) و (۴۳) قانون اساسی و طبق آیین‌نامه مجلس گفت: دو موضوع را باید مشخص کنیم، مجلس در قانون برنامه تکلیف وزارت نیرو و کسانی که می‌خواهند در انرژی پاک و انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند را مشخص کرده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: متأسفانه سهم انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در برق کشور زیر ۳ درصد است، باید قانون برنامه درست اجرایی شود، در قانون هدفمندی تلفات برق از ۲۴ درصد باید تلاش می‌شد ظرف ۵ سال به ۱۰ یا ۱۱ درصد برسد اما متأسفانه امروز تلفات نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است. راندمان برق ۳۸ درصد اعلام شده بود که باید به ۴۵ درصد می‌رسید که آن هم نرسیده است.

وی با تأکید بر حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برق ادامه داد: بخش خصوصی با توجه به اینکه در اصل (۴۴) قانون اساسی مجلس پیش‌بینی شده بود حضور داشته باشد اما بخش خصوصی برق کشور را برعهده نگرفته و ما هر چه جلوتر می‌رویم، می‌بینیم که طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بالای ۵۱ هزار بدهکار داریم و این بدهکاری بیشتر هم می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع رمزارزها تأکید کرد: به موضوع پیشگیری از رمزارزها که الان به خلاف می‌رود باید توجه شود و کارگروهی در این موضوع تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به فیش برق مصرفی مردم در ماه‌های گذشته تصریح کرد: بدون اعلام قبلی در ماه‌های گذشته فیش برق مصرفی مردم به جای اینکه به صورت حرارتی محاسبه شود به صورت برق تجدیدپذیر محاسبه شده است، حرارتی ۴۸۰ تومان است و برق تجدیدپذیر ۸۲۰ تومان و این موضوع دست در جیب مردم کردن است.

وی با بیان اینکه فیش مصرفی مردم را بر مبنای برق تجدیدپذیر محاسبه کرده‌اند، ادامه داد: برق مناطق گرمسیری را درست کارشناس نکرده‌اند، ما این موضوع را به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کردیم و با وزیر نیرو هم صحبت کردیم و به هیأت رئیسه هم شکایت مردم را اعلام کرده‌ایم، مردم در این موضوع مطالبه دارند.

دلخوش در پایان تأکید کرد: با توجه به این وضعیت کمیسیون انرژی مجلس هم باید پاسخگوی مردم باشد، در سال آینده با این شرایط مشکل خواهیم داشت و وزارت نیرو باید کاری انجام دهد. مجلس باید کارگروهی کارشناسی و تخصصی تشکیل دهد تا مشکل مردم در این خصوص حل شود.

عبدالرضا مصری در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: کمیسیون انرژی به دلیل اهمیت این موضوع که تقاضای مردم است جلسه‌ای را با حضور وزارت نیرو، دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات باید تشکیل دهد و کارگروهی را  با حضور آقای دلخوش تشکیل دهد و به این امر رسیدگی کند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر