کد خبر: 119869
A

خانم کارشناس رسانه ملی حالا چی بخوریم؟

افزایش بی رویه و سرسام آور قیمت برنج به حدی است که هر کیلو برنج ایرانی بیش از 50 هزار تومان شده و تا 63 هزار تومان هم رسیده است. این گرانی برنج باعث شد ویدئوی یک کارشناس که به مردم توصیه کرده بود برنج خالی بخورند، دوباره مورد توجه قرار گیرد.

خانم کارشناس رسانه ملی حالا چی بخوریم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ افزایش بی رویه و سرسام آور قیمت برنج به حدی است که هر کیلو برنج ایرانی بیش از 50 هزار تومان شده و تا 63 هزار تومان هم رسیده است. این گرانی برنج باعث شد ویدئوی یک کارشناس که به مردم توصیه کرده بود برنج خالی بخورند، دوباره مورد توجه قرار گیرد. اواخر سال گذشته یک کارشناس با مدرک دکترای مدیریت آموزشی در برنامه تلویزیونی «زنده باد زندگی» شبکه2 حاضر شد و در واکنش به گرانی گوشت، مرغ و میوه گفت: «مردم باید سطح توقعاتشان را از حد کنونی پایین‌تر بیاورند و از این به بعد چه عیبی دارد برنج خالی بخوریم و خورش را کنار بگذاریم؟» این کارشناس در پاسخ به پرسش مجری تأکید کرد: «الان که میوه گران شده، چه لزومی دارد در سفره ما چند نوع میوه باشد؟ حالا اگر یک هفته میوه نخوریم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.» او حتی وقتی با اعتراض مجری برنامه مواجه می شود که این چه حرفی است؟ جواب می دهد: «ما باید عزت نفسمون بالا باشه و خود پنداری مون این قدر قوی باشه تا نیازی احساس نکنیم و ...!» اما حالا با توجه به گرانی برنج که باعث شده آن هم از سفره بسیاری حذف شود، کاربران شبکه های اجتماعی با کنایه از این کارشناسان پرسیده اند: «حالا چه کنیم و چه بخوریم تا عزت نفس مان هم حفظ شود؟»

تورم برنج بر اساس آمارهای رسمی
 مرکز آمار ایران درباره متوسط قیمت اقلام خوراکی در مهر امسال گزارشی منتشر کرد که در خصوص برنج نشان می دهد: هر کیلو برنج ایرانی در مهر پارسال به طور متوسط ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان بوده که در شهریور به حدود ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده و برای مهر، متوسط قیمت آن ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است. افزایش قیمت برنج ایرانی در فاصله شهریور تا مهر قابل توجه است و 9.7 درصد در این بازده زمانی گران شده و در مقایسه با مهر پارسال ۶۲ درصد افزایش قیمت داشته و تا ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شده است. اما برگشت به هفت ماه گذشته و بررسی آمار قیمت برنج ایرانی نشان از شکستن رکورد گرانی آن دارد؛ به طوری که در فروردین به طور متوسط 48.1 درصد، اردیبهشت 44.4، خرداد 42.3، تیر ۴۰، مرداد ۴۲ و شهریور ۵۵ درصد گران شده که در مهر به ۶۲ درصد می رسد. این روند نشان می دهد افزایش قیمت برنج ایرانی از مرداد تا مهر رشد قابل توجهی داشته است.
واکنش کاربران
کاربران شبکه های اجتماعی هم با بازنشر صحبت های کارشناس تلویزیون به گرانی ها و توصیه های غیرکارشناسی برخی واکنش نشان دادند.
* دیگه برنج خالی هم نمی شه خورد، گوشت، مرغ، لبنیات و میوه هم که خیلی وقته از سفره های مردم پر کشیده. حالا یک کارشناس بیاد ببینیم چی می تونیم بخوریم؟
* این کارشناس بگه خودش این روزها چی می خوره؟ ببینیم عزت نفسش رو حفظ کرده!
* بهتره مسئولان اقتصادی زودتر برنامه ای برای بهبود سفره مردم داشته باشن روز به روز داره کوچک تر می شه، می ترسم نون خالی هم نتونیم بخوریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر