کد خبر: 120015
A

ویتنام: در حال مذاکره با ایران بر سر توقیف نفتکش خود در دریای عمان هستیم

آرتی عربی نوشت: دولت ویتنام تایید کرد که در حال مذاکره با طرف ایرانی در مورد نفتکش ساوتیس خود است که از سوی سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف شده است.

ویتنام: در حال مذاکره با ایران بر سر توقیف نفتکش خود در دریای عمان هستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از آرتی عربی، دولت ویتنام تایید کرد که در حال مذاکره با طرف ایرانی در مورد نفتکش ساوتیس(Southys) خود است که ۲۴ سپتامبر از سوی سپاه پاسداران ایران در دریای عمان توقیف شد.

وزارت خارجه ویتنام امروز پنجشنبه اعلام کرد که خدمه نفتکش توقیف شده متشکل از ۲۶ ملوان بوده که در سلامت کامل به سر می برند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدام به موقع و و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان ناکام ماند.

این اطلاعیه می‌افزاید: آمریکایی‌ها در این اقدام یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفت کش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند.

در این اطلاعیه با اشاره به اقدام همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام سازی این عملیات، آمده است:رزمندگان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش حامل نفت سرقت شده، آن را تصرف و به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

دو مقام آمریکایی درمصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کردند که ایران در تاریخ ۲۴ اکتبر سال جاری میلادی یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرد که هنوز هم این نفتکش در توقیف این کشور قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر