کد خبر: 120028
A

نماینده قم در مجلس: امروز محل مبارزه با آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از ترویج مظاهر بی دینی در قم و بی تفاوتی مسئولان گفت: امروز محل مبارزه با آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است،

نماینده قم در مجلس: امروز محل مبارزه با آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری پیش از ظهر پنج شنبه، در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان‌ماه که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، گفت: بعد از تصویب کاپیتولاسیون در ایران، امام خمینی (ره) با قامت رشید خود مقابل جنایت ناشی از تصویب این قانون ایستادند و بیانیه‌ای را در سال ۱۳۴۳ بیان کردند که لرزه بر تن رژیم وابسته افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امام فرمودند اگر یک آشپز امریکایی شاه ایران و یا مرجع تقلید را با ماشین زیر بگیرد کسی حق تعرض به او را ندارد و نه دستگاه امنیتی و نه دستگاه قضائی نمی‌تواند با مجرم آمریکایی برخورد کند.

وی تصریح کرد: امروز دزدان آمریکایی حمله کردن تا نفت ایران را سرقت کنند اما رزمندگان ایرانی سینه دریا را شکافتند و خودشان را در منطقه حاضر کردند و هلی‌کوپترها، ناوهای آمریکایی آمدند تا کشتی را از دست نیروهای ایران خارج کنند اما نتوانسته و مجبور شدند با فضاحت و سرشکستگی منطقه را ترک کنند.

ذوالنوری ادامه داد: عزت، اقتدار، عظمت و آبرو ایران اسلامی از دیروز تا امروز مورد تجلیل همه رسانه‌های دنیا و تحلیلگران قرار گرفته است چرا که این عظمت هیمنه پوشالی استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه امروز عزت و عظمت خود را مرهون قیام عزت مندانه امام در مقابله با قانون ننگین کاپیتولاسیون هستیم، عنوان کرد: مردم به این قیام لبیک گفتند و شاخ استکبار جهانی را شکستند

نماینده قم با اشاره به اینکه در چنین روزی، دانش آموزان ارزش‌های خود را فریاد زده و اعتراض خود را اعلام کردند، گفت: دژخیمان رژیم منحوس پهلوی نتوانستند این فریاد را تحمل کنند و چند دانش‌آموز را به گلوله بستند که چندین دانش‌آموز به شهادت رسیده و صدها دانش‌آموز هم مصدوم و مجروح شدند؛ اگر چه نماندند تا طعم شیرین پیروزی انقلاب را بچشند اما یک پیروزی به تاریخ در ذائقه آزاد مردان به جا گذاشتند و این عزت و اقتدار ما در اثر همان حماسه و ایثار است.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا شاه را پناه داد و اموال و پول ایران را توقیف کرد، افزود: در حادثه ۱۷ شهریور تهران حضور داشتم که نزدیک به چهار هزار نفر را ظرف چند ساعت به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بقایای رژیم پهلوی را تقویت کرده و سعی در بازسازی ساواک داشتند، افزود: اقوام و ادیان را علیه جمهوری اسلامی تحریک می‌کردند یا گروه‌ها و اقوام را وادار به جنگ‌های قومی و گروهی می‌کردند که از جمله این توطئه‌ها می‌توان به وضعیت سیستان و بلوچستان، خوزستان و کردستان اشاره کرد.

ذوالنوری از حمایت آمریکا از منافقین یاد کرد و گفت: منافقان هم کسانی بودند که مسئولان کشور را ترور می‌کرده و گروه گروه مردم ما را به گلوله می‌بستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز رنگ مبارزه تغییر کرده ولی راهبرد مبارزه با آمریکا تغییر نکرده است، گفت: مبارزه با آمریکا در حقیقت تقویت پایه‌ها و باورهای دینی مردم و اجتناب از هر عملی است که تقید و تدین مردم را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به روش‌های تهاجم دشمن تصریح کرد: امروز مهم‌ترین شگرد دشمن برای دین‌زدایی و خارج کردن مردم از دایره باورها و اعتقاداتشان زنده کردن روش‌هایی است که در آندلس و سایر بلاد اسلامی استفاده کردند.

ذوالنوری با بیان اینکه امروز محل مبارزه با آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است، ادامه داد: مسئولان مربوطه در خواب مرگبار قرار دارند و هیچ اقدام جدی در مقابل ترویج مظاهر بی‌دینی در قم نمی‌کنند.

نماینده قم با بیان اینکه امروز شعار لفظی مرگ بر آمریکا کافی نیست، گفت: آمریکا تلاش می‌کند در کنار هجمه‌های فرهنگی مردم را نسبت به مسئولان و نظام دل‌سرد و ناامید کند بنابراین امید دادن به مردم و خدمت به این مردم مرگ بر آمریکا واقعی است.

وی تاکید کرد: هر مشکلی داریم از دوری از آرمان‌های انقلاب است، چطور می‌شود که در عرصه‌هایی که بیشترین تحریم را داریم بیشترین پیشرفت را داشته‌ایم و می‌توانیم کشتی انگلیسی را توقیف و نفتکش دزدیده شده خود را از آمریکا پس بگیریم و هر جا فرزندان ملت حضور پیدا می‌کنند انگلیسی‌ها تسلیم و آمریکایی‌ها پا به فرار می‌گذراند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه عقب ماندگی در برخی از عرصه‌ها مشکل انقلاب نیست، افزود: در عرصه‌های موشکی، نانوتکنولوژی، هوافضا و هسته‌ای چون شعار انقلاب و ارزش‌های انقلاب حاکم بود و کسانی که در آن حوزه کار می‌کنند صاحبان حقوق‌های نجومی نیستند و پارتی بازی و فامیل بازی نیست و دلبستگی و تبعیت از ولایت است این پیشرفت‌ها حاصل شده ولی جایی که نگذاشتند روحیه انقلابی نفوذ کند رانت و فساد در آن وجود دارد.

وی نیاز اصلی امروز کشور را بازگشت به انقلاب و شعارها، ارزش‌ها و آرمان‌ها انقلاب و تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: آمریکا سعی می‌کند مردم را نسبت به ولایت فقیه و مرجعیت و دین بی‌تفاوت کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر