کد خبر: 120031
A

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: مردم صبوری کنند زمینه‌های «فرج» ظهورخواهد یافت

علی سعیدی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی: امروز فرصت ارزشمندی در اختیار نظام و انقلاب است که قدری صبوری می‌خواهد، چرا که دولت شرایطی دارد که اگر مردم قدری صبوری کنند زمینه‌های فرج ظهور و بروز خواهد یافت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: مردم صبوری کنند زمینه‌های «فرج»  ظهورخواهد یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله علی سعیدی در مراسم تجمع سراسری یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار در شیراز اظهار داشت: روز 13 آبان یادآور 3 واقعه مهم و حماسه‌ساز است که ملت شریف ایران این روز را بیش از 40 سال است پاس میدارند و برای تکریم از حماسه سازان در روز 13 آبان ماه به میدان می آیند و از پیشکسوتان تقدیر می‌کنند.

وی افزود: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343 که یکی از مقاطع بزرگ حرکت انقلاب به شمار می آید، 13 آبان 1357 شهادت تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموزان در مسیر حرکت انقلاب و تداوم انقلاب بودند که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 که حضرت امام از آن بعنوان انقلاب دوم یاد میکردند عنوان این سه واقعه تاریخی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با طرح این پرسش که در تقابل استکبار چه راه کارهایی وجود دارد؟ افزود: در بین صاحبنظران در جهت نحوه تقابل با استکبار و زورگویان و ظالمان و متجاوزان 3 راه حل بیشتر وجود ندارد. تسلیم راه اول است که در برابر چپاولگران باید تسلیم شد و آنچه که آن‌ها می‌خواهند باید در طبق اخلاص گذاشت و به آن‌ها تقدیم کرد؛ راه حل دوم ستیز و جنگ با مستکبرین است و راه حل سوم هم مقاومت فعال و ایستادگی پای مبانی و ارزش‌هاست.

این مسئول اظهار کرد: برای دستیابی به قله‌های بزرگ نیازمند به پایداری و استقامت است و حق نداریم براساس دیدگاه‌های دیگران مسیر را طوری طراحی کنیم که دشمن راضی شود، گفت: البته مردم هم باید مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه در تاریخ بار‌ها شاهد تقابل بین جبهه ایمان و کفر، حق و باطل و حزب‌الله و حزب الشیطان بوده‌ایم، عنوان کرد: اما در مکتب موحدین و انبیاء هیچ راهی برای سازش وجود نداشته همانگونه که هابیل در برابر قابیل قرار می‌گیرد، اما تسلیم نمی‌شود یا ابراهیم در برابر نمرودیان قرار می‌گیرد و نمی‌تواند تسلیم شود. موسی نیز در برابر اردوگاه فرعون قرار می‌گیرد، اما رسالتش ایستادگی است و نهایتا پیامبر اسلام در برابر جبهه‌ای از شرک و نفاق قرار می‌گیرد، اما رسالتش دگرگونی در برابر جامعه جاهلی است، لذا آن‌ها نمی‌توانستند در برابر ظالمان تسلیم شوند و مسئولیتشان مقاومت بوده است.

وی تصریح کرد: جایی که مردم پای انقلاب و اهداف آن ایستادند، قله‌های بزرگی را فتح کردند، اما آنجا که سستی نشان دادند و در برابر دشمن کوتاه آمدند، خار و ذلیل شدند. همانگونه که خداوند بنی‌اسرائیل را هدایت کرد، اما ملتی که باید قله‌های بلندتری را فتح می‌کردند در برابر فشار‌های ظاهری تسلیم شدند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اضافه کرد: ملت ما قریب به نیم قرن است که در برابر مستکبرین و استکبارگران ایستاده است. از سال 42 زمینه تقابل با آمریکا فراهم شد و معلوم بود مسیری که امام (ره) انتخاب کرده پر از سختی است و به استقامت نیاز دارد و به تدریج مردم ما همراهی کردند و 5 مرحله را به سلامت طی کردند.

آیت‌الله سعیدی این پنج مسیر را شامل؛ بستر سازی انقلاب، پیروزی انقلاب، استقرار نظام دینی، استکمار انقلاب و استمرار انقلاب برشمرد و گفت: استمرار انقلاب به واقعیت سخت بود و این 42 سالی که ملت ما ایستادند بسیار دوران باشکوهی رقم خورد و دستاورد‌های زیادی به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه استقامت در برابر مستکبرین یکی از اصول و راهبرد‌های بزرگ قرآن است، خاطرنشان کرد: قواعد فقهی، آیات قرآن و راهبرد‌ها و شیوه انبیاء این بوده که در برابر مستکبرین باید مقاومت کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تصریح بر این نکته که آمریکا در طول تاریخ پیدایش انقلاب همواره در حال تجاوزگری بوده است، گفت:‌ اما امروز در حال افول و فرسودگی است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه روح استکباری با آمریکا همانند شوری و نمک با هم عجین است و امکان اینکه این کشور دست از استکبار بردارد، وجود ندارد، تاکید کرد که تنها راه مقاومت در برابر آنهاست.

وی با بیان مجدد این نکته که امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکا هستیم، گفت: آمریکا در حال حاضر توان حفظ پیروزی‌ها را ندارد که مصداق آن هزینه بیش از 20 سال در افغانستان است که نهایتا با خفت و خواری از آنجا بیرون رفته است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: آمریکا امروز امکان حل و فصل بحران‌های بین‌المللی را ندارد و این حربه را به رقبا ارجاع داده است. همچنین امروز آمریکا توان مهار رقبا را ندارد؛ از نظر اقتصادی با چین درگیر است، از نظر نظامی با روسیه و از نظر اید‌ئولوژی و مکتب با ایران درگیر است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز مقاومت ملت ایران ثمر داده و بازده آن را مشاهده می‌کنیم، افزود: ملت ما بیش از 4 دهه است که شعارش این است که اگر می‌خواهیم به موفقیت‌ها دست یابیم باید ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی در پاسخ به طرح این سوال مبنی بر اینکه پیامد‌های تسلیم و سازش چیست؟ گفت: در جنگ جهانی دوم پس از اینکه ژاپن تسلیم شد با بمب اتم شروط خود را اعلام کرد. ویتنام نیز پس از برقراری صلح با امریکا در پاریس مورد حمله و قتل عام آن‌ها قرار گرفت. آمریکا در عراق هم بعد از اینکه مطمئن شد که صدام سلاح شیمیایی ندارد، حمله کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه در لیبی وقتی قزافی همه ابزار هسته‌ای را در کشتی گذاشت، آمریکا آن‌ها را مورد حمله قرار داد، عنوان کرد: شهدای دفاع مقدس، انقلاب، دفاع از حرم، ایثارگران و ... امانتی هستند که در اختیار ما قرار دارند و لذا تسلیم برخلاف آیات شریفه قران و دستورات خداوند است و خسران به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز فرصت ارزشمندی در اختیار نظام و انقلاب است که قدری صبوری می‌خواهد، چرا که دولت شرایطی دارد که اگر مردم قدری صبوری کنند زمینه‌های فرج ظهور و بروز خواهد یافت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه همبستگی بین قوای سه گانه در این 40 سال بی‌سابقه است، گفت: همچنین سیاست خارجی و منطقه مقاومت که سرمایه بزرگی است و در معرض خطر قرار داشت امروز تغییر جهت داده، در حالی‌که در دولت قبل تقابل بین میدان و دیپلماسی ایجاد شده بود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز قوای سه‌گانه در عرصه فرهنگ و دین هم جهت هستند، گفت: باید زمینه عدالت اجتماعی را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: تیم کنونی کشور در راستای تحقق نظام گام برمی‌دارند و در راستای رفع چالش‌هایی، چون مقابله با فساد، اقتصاد مقاومتی، تغییر سیاست کلی نسبت به دنیا تلاش می‌کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ولنگاریسم در مسائل اقتصادی مردم ما را رنج می‌دهد، گفت: اتصال سرنوشت اقتصاد به سرنوشت مذاکره امری غلط بود که هشت سال کشور را معطل کردند، اما امروز سیاست تغییر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در قبال دنیا تنها با آمریکا و اسرائیل تعامل نخواهیم داشت، گفت: زمینه حل بعضی از مسائل با کشور‌های منطقه در حال فراهم شدن است. حل مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر