کد خبر: 12007
A
گزارش دیده بان ایران از شرکت توربین سازی شهریار؛

95 درصد ساخت تجهیزات و راه اندازی نیروگاه ها در کشور بومی سازی شده است

مدیر عامل شرکت قطعات توربین سازی شهریار، گفت: 95 درصد ساخت تجهیزات و راه اندازی توربین های نیروگاهی در کشور بومی سازی شده و این اتفاق بزرگی برای ایران است.

95 درصد  ساخت تجهیزات و راه اندازی نیروگاه ها در کشور بومی سازی شده است

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اکبر ساکت پور آرانی در یک نشست خبری در حاشیه بازدید خبرنگاران از محوطه کارگاهی شرکت قطعات توربین سازی شهریار اظهار داشت: نیروگاه های گازی پس از چهار سال یا معادل 33000 ساعت کارکرد نیاز به تعمیرات اساسی توربین ها خواهند داشت و با توجه به دانشی که متخصصان ما در اختیار دارند این گونه تعمیرات را انجام می دهیم.

وی افزود: هزینه تمام شده ساخت پره های نو نیروگاه ها حدود 13 میلیارد تومان است که با حدود 2 میلیارد تومان ما کار بازسازی این پره ها را انجام خواهیم داد و این گونه بازسازی روی راندمان نیروگاه هیچ تاثیری نخواهد داشت. 

این مقام مسوول در ادامه گفت: ما تجربه  8 بار بازسازی پره های توربین ها را داشتیم و این برای نیروگاه ها مقرون به صرفه تر است. 

ساکت پور آرانی در ادامه بیان کرد: محوطه کارگاهی ما 65 هکتار است و تجهیزات مدرنی را در اختیار داریم و 20 سال است که در زمینه بازسازی پره ها فعالیت می کنیم و مسیری رو به توسعه ای را پیش رو داریم. 

وی تصریح کرد: در این شرکت هم اکنون 270 نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند و همه آن ها در این زمینه متخصص هستند و 95 درصد بازسازی تعمیرات توربین های نیروگاهی در کشور بومی سازی شده است.

ساکت پور آرانی در ادامه اظهار داشت: ما در منطقه خاورمیانه و حتی آسیا بدون رقیب هستیم و با کشورهایی همچون عراق، ارمنستان، سوریه در زمینه بازسازی پره های توربین ها همکاری داشته ایم. 

وی افزود: قادر به بازسازی پره های موتور هواپیما و پره های کمپرسور هستیم. 

ساکت پور آرانی در ادامه گفت: 70 درصد تعمیرات و بازسازی پره های توربین های نیروگاه های کشور را بر عهده داریم و حتی در زمان تحریم ها نگذاشتیم که برای نیروگاه های کشور مشکلی پیش بیاید. 

وی تصریح کرد: ما توانایی ساخت توربین های نیروگاهی را داریم ولی به دلیل حجم بالای کار تعمیرات فعلا نتوانستیم که در زمینه ساخت آن چنان وقت بذاریم. 

این فعال حوزه برق کشور، گفت: اگر مسوولان وزارت نیرو ما را در زمینه نقدینگی ساپورت کنند خواهیم توانست بصورت 100 درصد نیروگاه های کشور را بازسازی کنیم. 

وی افزود: با توجه به اینکه در پسا برجام شرایط کار با کشورهای خارجی مهیا شده است در حال مذاکره با کشورهای ژاپن، کره و ایتالیا در زمینه همکاری هستیم. 

ساکت پور آرانی اظهار داشت: تا کنون 235 هزار قطعه واحدهای گازی را بازسازی کردیم و در سالجاری کار بازسازی نیروگاه مشهد،  یزد، شیراز، پتروشیمی مبین و... را انجام داده ایم. 

معاون مکانیک شرکت تعمیر نیروگاهی ایران در ادامه این بازدید نیز، گفت: ما در منطقه خاورمیانه از رتبه بالایی در زمینه تعمیر نیروگاهی داریم و قیمت مقرون به صرفه تعمیرات ما در مقایسه با شرکت های معتبر دنیا باعث شده که مشتریان زیادی در خارج از کشور جذب کنیم. 

اصغر حکیمی افزود: شرکت های سازنده قطعات نیروگاهی در دنیا فقط ساخته های خود را تعمیر می کنند ولی ما دانش تعمیر تمامی تولیدات برندهای معتبر دنیا را در اختیار داریم و همین موضوع باعث شده که ما در زمینه تعمیرات تجهیزات نیروگاهی زبانزد کشورهای منطقه باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به ابلاغیه وزارت نیرو در زمینه اقتصاد مقاومتی،  در بخش ساخت تجهیزات و تعمیرات نیروگاهی در کشور به استقلال رسیده ایم و این موفقیت بزرگی است.

گزارش از سجاد صفری

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر