کد خبر: 120148
A

حاجی‌دلیگانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت نقدی به حساب مردم واریز شود

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای تأمین کالای اساسی اختصاص داده شده است.طبق بررسی‌های انجام شده، بخش مهمی از ارز ترجیحی که در اختیار واردکنندگان کالا قرار می‌گیرد، به دست مردم نمی‌رسد؛ در ننتیجه مجلس بر آن شده ارز ترجیحی به جای آنکه به حساب تأمین کنندگان کالا برود، مستقیماً به شکل نقدی و اعتباری به حساب مردم واریز شود.

حاجی‌دلیگانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت نقدی به حساب مردم واریز شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه پرداخت یارانه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت مکلف است به کسانی که به دریافت نکردن یارانه خود اعتراضی دارند، رسیدگی و برای پرداخت یارانه آنها اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه لازم برای این موضوع اختصاص داده شده است، افزود: در حال حاضر میزان درآمد حاصل از یارانه ها، از آنچه که به مردم پرداخت می‌شود، بیشتر است؛ از این رو هیچگونه دلیلی برای عدم رسیدگی پذیرفتنی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: توجیه سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر وجود مشکلات فنی برای وارد کردن دقیق اطلاعات مردم در سامانه قابل قبول نیست. مجلس به صورت جدی پیگیر این موضوع است و امیدوارم نتیجه آن هر چه زودتر به اطلاع مردم برسد.

این نماینده مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توضیح داد: در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای تأمین کالای اساسی اختصاص داده شده است.طبق بررسی‌های انجام شده، بخش مهمی از ارز ترجیحی که در اختیار واردکنندگان کالا قرار می‌گیرد، به دست مردم نمی‌رسد؛ در ننتیجه مجلس بر آن شده ارز ترجیحی به جای آنکه به حساب تأمین کنندگان کالا برود، مستقیماً به شکل نقدی و اعتباری به حساب مردم واریز شود./ yjc

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر